۱۳۹۷/۰۵/۰۶
۲:۲۲ ب٫ظ

هجدهمین نشست دوستداران زبان فارسی در سوریه ، با حضور آقایان صالحی نیا رایزن فرهنگی ، مدرسین زبان فارسی و دوستداران زبان فارسی ، روز دوشنبه 1 مرداد 1397 ، در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد .

در راستای تقویت زبان و ادبیات فارسی

هجدهمین نشست دوستداران زبان فارسی در دمشق برگزار شد

 به گزارش الأمه به نقل از رایزنی فرهنگی  دمشق:

  ابتدا آقای صالحی نیا ضمن خیر مقدم به حاضرین و تشکر از حضور در برنامه علیرغم گرمی بسیار زیاد هوا به خصوص در این ساعات از روز ، افزود این نشست هم زمان با پیروزی های ارتش سوریه و همپیمانانش در جنوب سوریه و آزادسازی استان درعا و قنیطره  می باشد و این پیروزی ها را به حاضرین در جلسه و ملت سوریه تبریک می گویم . رایزن فرهنگی سپس از افزایش فعالیت حاضرین در صفحه دوستداران زبان فارسی در فیسبوک ابراز رضایت کرد و با بیان تأثیر مثبت این فعالیت از خانم ها و آقایان درخواست نمود بیش از پیش به این فعالیت اهتمام نشان دهند . همچنین با اعلام آدرس صفحه رایزنی فرهنگی در فیسبوک ، از دوستداران زبان فارسی درخواست کرد به این صفحه نیز مراجعه کرده و آن را به دوستان خود معرفی کنند . 

پس از آن دوستداران زبان فارسی طبق روال معمول به نوبت صحبت کردند و داستان کوتاه ، ضرب المثل فارسی ، شعر و متن های گوناگون به زبان فارسی را بیان نمودند . آنچه در این چارچوب جلب توجه می کند ، علاقه دوستداران زبان فارسی به شعر و ادبیات فارسی است و تعداد کسانی که اشعار کلاسیک و معاصر شاعران ایرانی و متون کوتاه نثر فارسی را انتخاب می کنند و بعضاً خودشان ترجمه و متن فارسی و ترجمه عربی را قرائت می نمایند ، رو به افزایش است . در خلال این نشست دو گروه دو نفره از فارسی دوستان دو نمایش کوتاه را اجرا کردند . این نمایش ها با موضوع مصاحبه در مورد شغل مصاحبه شونده و راهنمایی برای خرید کتاب آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبان ها تهیه شده بودند .