۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۳:۱۹ ب٫ظ

نویسنده با خلق شخصیت‌های داستانی خود داستانی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد که تحولات پنجاه سال اخیر مصر را دربرمی‌گیرد و از شکست‌ها و پیروزی‌های این جامعه سخن می‌گوید.

هر که بخواهم ، خواهم شد

به گزارش سایت البوابه اخیرا کتابی با عنوان «هر که بخواهم خواهم شد» توسط انتشارات الشروق به چاپ رسیده است و وارد بازار کتاب کشورهای عربی شده است.

حمدی عبد الرحیم نویسنده کتاب مذکور در این کتاب داستانی را برای خواننده روایت می‌کند که به دهه پنجاه میلادی بازمی‌گردد و از اوضاع و احوال مردم مصر در آن دوره سخن می‌گوید.

طبق این گزارش نویسنده با خلق شخصیت‌های داستانی خود داستانی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد که تحولات پنجاه سال اخیر مصر را دربرمی‌گیرد و از شکست‌ها و پیروزی‌های این جامعه سخن می‌گوید و تغییرات سیاسی و فکری را که در این دوران به وجود آمدند و از میان رفتند را نشان می‌دهد.

کار نوشتن این کتاب پیش از حوادث 25 ژانویه  به اتمام رسیده بود و دو ماه قبل به چاپ رسید. این کتاب تجسم واقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی است جامعه مصر است که از دهه شصت قرن گذشته شروع می‌شود و تا اواسط دهه اول قرن بیستم ادامه پیدا می‌کند. البته نویسنده داستان تنها به روایت حوادث سیاسی دوره‌های پیشین مصر اکتفا نکرده است و  با بیان تحولات و تغییرات فکری مردم مصر در این دوران به هر چه پربارتر کردن داستان خود دست زده است تا کتابی کامل از تغییرات یک دوره تقریبا طولانی در اختیار خوانندگان خود قرار بدهد.

این کتاب نامزد دریافت جایزه بوکر عربی امسال  شده بود و اخیرا نیز توسط تعدادی از ادیبان و نویسندگان مصری در تالار دکتر علاء الاسوانی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. از این نویسنده پیش از این کتاب دیگری با نام «دیسک و میکروباس» نیز به چاپ رسیده بود که با استقبال بسیار خوبی از طرف خوانندگان روبرو شده بود.

 

زمان انتشار : 1391-02-05