۱۳۹۷/۰۲/۰۷
۷:۳۱ ب٫ظ

جمعيت هلال احمر ايران با هماهنگي هلال‌احمر تونس و فدراسيون بين‌المللي هلال احمر و صليب سرخ جهاني با توجه به بحران ليبي محموله‌اي از اقلام امدادي، درماني و يك تيم درماني براي كمك به آسيب‌ديدگان و پناهندگان ليبيايي در مرز تونس اعزام كرد و در حال حاضر اين تيم در منطقه مرزي تونس و ل

هزار آواره لیبیایی در مرز تونس به کمک‌های درمانی نیاز مبرم دارند

مدير كل آموزش و پژوهش مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر گفت: 150 هزار آواره ليبيايي در مرز تونس به كمك‌هاي درماني و امدادي نياز مبرم دارند.

وليد دنده‌بر اظهار داشت: جمعيت هلال احمر ايران با هماهنگي هلال‌احمر تونس و فدراسيون بين‌المللي هلال احمر و صليب سرخ جهاني با توجه به بحران ليبي محموله‌اي از اقلام امدادي، درماني و يك تيم درماني براي كمك به آسيب‌ديدگان و پناهندگان ليبيايي در مرز تونس اعزام كرد و در حال حاضر اين تيم در منطقه مرزي تونس و ليبي مستقر شده است.

وي بيان كرد: جمعيت هلال احمر اين تيم درماني و امدادي به همراه خود 300 تخته چادر 6 نفره، هزار تخته پتو، 19 هزار كنسرو ماهي، 20 هزار كنسرو لوبيا و 2 ست كامل درمانگاه‌ سيار با تمام امكانات به مرز تونس و ليبي براي پوشش كمك‌هاي امدادي و درماني پناهندگان ليبيايي ارسال كرده است.

دنده‌بر تصريح كرد: در اين راستا 5 تُن اقلام دارويي و تجهيزات پزشكي و 5 عدد دستگاه تصفيه آب و سرويس بهداشتي سيار نيز براي رفاه حال پناهندگان ليبيايي به مرز تونس ارسال شده است.

مدير كل آموزش و پژوهش مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر اظهار داشت: در حال حاضر در اردوگاه‌هاي مرز تونس و ليبي بيش از 150 هزار آواره پناه آورده‌اند و تعداد اين پناهندگان به دليل ورود و خروج متوالي تغيير مي‌يابد ولي اين تعداد افراد به دليل مشكلات جنگ داخلي ليبي دچار بحران روحي و بيماري‌هاي مختلف هستند.

دنده‌بر با اشاره به اينكه كشورهاي امارات، مراكش، تونس و فدراسيون بين‌المللي صليب سرخ به همراه جمعيت هلال احمر كشورمان به پناهندگان ليبيايي خدمات امدادي و درماني ارائه مي‌كنند، گفت: تيم اعزامي امدادي و درماني هلال احمر ايران آمادگي دارد روزانه 500 بيمار از پناهندگان ليبيايي را ويزيت، معاينه و درمان كند.

وي خاطرنشان كرد: اقلام امدادي و درماني ارسالي جمعيت هلال احمر ايران براي كمك به پناهندگان ليبيايي در مرز تونس بالغ بر 40 تُن است و به محض اخذ مجوز از كشور تونس چادرهاي اسكان هلال احمر ايران براي استقرار پناهندگان ليبيايي در مرز تونس برپا مي‌شود. 

 

 

زمان انتشار : 1390-01-09