۱۳۹۷/۰۲/۲۰
۹:۳۳ ق٫ظ

الصادق شورو، يکي از اعضاي ارشد نهضت اسلامي تونس نيز در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: اعضاي نهضت اسلامي در دوران زين العابدين بن علي، رييس جمهوري مخلوع انواع شکنجه و سختي‌ها را در سلول‌هاي انفرادي وزارت کشور تونس متحمل شدند. نهضت اسلامي که پس از سرنگوني رژيم ديکتاتوري بن علي آزاد

هشدار الغنوشی به حاکمان تونس:

رييس نهضت اسلامي تونس خطاب به حاکمان کنوني اين کشور تاکيد کرد: اينها با آتش بازي مي‌کنند و از به کارگرفتن تسليحات بجا مانده از دوران رژيم (زين العابدين بن علي) حاکم ستمگر و ديکتاتوري که مردم عليه وي قيام و سرانجام سرنگونش کردند، بايد احساس حقارت کنند.

راشد الغنوشي، رييس نهضت اسلامي تونس گفت: بسياري از افراد در تونس اعتقاد داشتند نهضت اسلامي که در مقابله با رژيم ديکتاتور بهايي گزاف پرداخت کرد به علت اقدامات سرکوبگرانه ده‌ها ساله رژيم بن علي ديگر روي پاي خود نخواهد ايستاد ولي امروز از پشتوانه محکمي برخوردار است که هيچکس منکر آن نيست. نهضت اسلامي تونس به علت داشتن ايدئولوژي اسلامي، در گذشته به بر هم زدن امنيت ملي متهم مي‌شد.

وي قبل از گفت‌وگو با العالم در نشستي که در شهر الحمامات در جنوب پايتخت اين کشور برگزار شد، مرحله کنوني تونس را "دوران سازندگي" خواند و بر تشکيل نظامي عادلانه و دموکراتيک که تأمين کننده حقوق همگان باشد، تاکيد کرد.

الصادق شورو، يکي از اعضاي ارشد نهضت اسلامي تونس نيز در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: اعضاي نهضت اسلامي در دوران زين العابدين بن علي، رييس جمهوري مخلوع انواع شکنجه و سختي‌ها را در سلول‌هاي انفرادي وزارت کشور تونس متحمل شدند. نهضت اسلامي که پس از سرنگوني رژيم ديکتاتوري بن علي آزادي عمل يافته است، نشست‌هايي را در همه استان‌هاي تونس براي بررسي امور سياسي از جمله انتخابات مجلس مؤسسان (کميته تدوين قانون اساسي) برگزارمي‌کند.

انتخابات مجلس مؤسسان تونس جولاي 2011 برگزار خواهد شد.

محمد قعلول، يک عضو ارشد ديگر نهضت اسلامي تونس در مصاحبه با شبکه العالم گفت: برنامه نهضت اسلامي حضور پررنگ در انتخابات مجلس مؤسسان و معرفي نامزدهاي خود در همه مناطق است و اين به معني ائتلاف نهضت با ديگر گروه‌هاي سياسي نيست.

مسئولان نهضت اسلامي تونس اعلام مي‌کنند که تلاش آنان براي بازسازي تونس مانع پيگرد مفسداني مانند زين العابدين بن علي که بيش از دو دهه به فساد و ديکتاتوري پرداختند، نخواهد شد.

آمال قلال رسيل، عضو نهضت اسلامي تونس گفت: به ناچار بايد زين العابدين بن علي، همسر، نزديکان و طرفدارانش را به علت ارتکاب جرائم و جنايات تحت پيگرد قرار داد و محاکمه کرد.

ناظران سياسي معتقدند که علت به رسميت شناختن دوباره نهضت اسلامي تونس به عنوان حزبي سياسي "ايدئولوژي روشن و ساماندهي بي نظير" آن است. اين حزب بي‌توجه به کساني که براي ضربه زدن و تخريب وجهه‌اش تلاش مي‌کردند ، با پشتوانه مردمي به فعاليت خود ادامه مي‌داد.

زمان انتشار : 1390-01-30