۱۳۹۷/۰۴/۲۷
۲:۲۰ ب٫ظ

اداره اوقاف قدس ضمن هشدار نسبت به گودبرداری‌های جدید اسرائیل در مسجدالاقصی، دخالت سازمان یونسکو و اعزام هیئت رسمی از سوی این سازمان برای بررسی این موضوع را شد.

هشدار اوقاف قدس به گودبرداری‌های جدید اسرائیل

به گزارش الأمه به نقل از ایکنا؟

شیخ عزام الخطیب، مدیر اسلامی و امور مسجدالاقصی در قدس از دریافت اطلاعاتی در ارتباط با انجام حفاری‌های جدید در  بخش غربی مسجدالاقصی و در نزدیکی باب المغاربة خبرداد.

وی در این باره تصریح کرد: این اطلاعات که توسط کارشناسان به دست آمده، بر انجام فعالیت‌های سری برای ایجاد ارتباط میان تونل‌های متعدد زیر مسجدالاقصی به ویژه در محل کاخ‌های اموی در بخش زیرین موزه اسلامی دلالت دارد.

خطیب با اشاره به حفاری‌هایی که اکنون در قسمت‌های تاریخی زیر مسجدالاقصی صورت می‌گیرد، از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو» خواست وارد عمل شده و هیئتی را برای بررسی این موضوع اعزام کند.
 
وی همچنین از نظامیان اسرائیلی خواست به کمیته ویژه دولت اردن اجازه دهند برای اطلاع از اقدامات و حفاری‌هایی که به مسجدالاقصی آسیب می‌رساند به این مکان‌ها رفته و با آزادی کامل و هیچ محدودیتی از سوی نظامیان صیهونیستی در این مناطق رفت و آمد کند.

مدیر اداره اوقاف قدس در پایان افزود: نظامیان رژیم اشغالگر قدس از تکمیل همه طرح‌های اوقاف ممانعت به عمل آورده و آنها را ناتمام می‌گذارد و مانع از ورود کارکنان جدید به مسجدالاقصی می‌شود، در حالی که به یهودیان تندرو اجازه می‌دهد، آیین‌های تلمودی را در این مسجد اقامه کرده و با نگهبانان آن درگیر شوند و یا اعضای کنست و وزرای رژیم اشغالگر با ورود به این مسجد به آن اهانت کنند.