۱۳۹۸/۰۴/۲۴
۱۱:۱۴ ق٫ظ

هفتمین نشست دوستداران و علاقمندان زبان فارسی با حضور استادان، فارسی آموزان قدیم، جدید و برخی از خانواده های آنان در یکی از مراکز گردشگری اطراف شهر لاذقیه برگزار گردید.

هفتمین نشست دوستداران زبان فارسی مرکز فرهنگی لاذقیه

به گزارش الأمه:

این سفر بنا به درخواست مکرر فارسی آموزان و دوستداران این زبان و با هماهنگی های به عمل آمده با رایزنی فرهنگی سوریه انجام پذیرفت و برای انجام آن از قبل برنامه ریزی و هماهنگی های لازم صورت گرفته بود.

 هفتمین نشست دوستداران زبان فارسی در 27 کلیومتری لاذقیه – روستای "زغرین" با حضور بیش از70 نفر از علاقه مندان به زبان فارسی و دوستداران آن انجام شد.

در ابتداء مراسم وابسته فرهنگی کشورمان، ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان این مراسم از فرصت به دست آمده برای دیدار و گفتگو با آنان ابزار خرسند و خوشنودی کرد و بیان داشت. امروز با توجه به قولی که قبلا داده بودیم هفتمین نشست دوستداران زبان فارسی را در این محل برگزار می کنیم.

آقای حسینی با آرزوی موفقیت و تلاش در هر چه بهتر شدن سطح یادگیری و ایجاد روش های بهتر برای فهم دقیق تر زبان فارسی به حاضران گفت: بررسی های به عمل آمده نشان می دهد تعداد علاقه مندان به زبان فارسی و همچنین حضور دوستداران این زبان در مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه بسیار بیشتر و گسترده تر شده است و این جای خوشوقتی دارد و برای ما ایجاد تلاش و انگیزه مضاعفی را بوجود می آورد و متقابلا انتظار ما هم از شما این است که فراگیری خود را بهتر و کامل تر نمائید.

 

سپس آقای دکتر"رامز اللیوا" دانش آموخته دانشگاه تهران و استاد زبان فارسی مرکز، ضمن سرودن اشعار شیخ اجل سعدی شیرازی و بیان نکاتی شیرین از اشعار این شاعر بلند آوازه ایرانی به ادامه برنامه پرداخت.

از دیگر برنامه ای این مراسم برگزاری مسابقات فرهنگی و طرح سوالات علمی و فرهنگی بود که چهار نفر از فارسی آموزان برنده این مسابقات شدند و جوائزی به رسم یاد بود این نشست دوستداران زبان فارسی به آنان اهداء گردید.

از دیگر قسمت های این مراسم خواندن اشعار شعراء بزرگ ایرانی و عرب زبان و ضرب المثلهای ایرانی  بود که توسط هریک از شرکت کنندگان برای همگان خوانده شد.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران دمشق