۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۸:۳۵ ق٫ظ

آن چه او در این کتاب روایت می‌کند منحصر به ذکر گفته‌ها و شنیده‌ها نمی‌شود بلکه او با دیدی عمیق به عمق حوادث تاریخی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می‌نگرد و با کنار زدن هر آن چه که مانع از فهم و درک حقیقت می‌شود، به عمق حقیقت نفوذ می‌کند.

هفت آسمان در یک کتاب

بگو در روی زمین بگردید و بنگرید که پایان کار تکدیب کنندگان چگونه بوده است (سوره انعام، آیه 11).

سیر و سیاحت و سفر به سرزمین‌های دور و نزدیک در دین مبین اسلام مورد توجه بوده است و خداوند افراد جامعه را به انجام این کار تشویق می‌کند. دیدن از شهرها و مناطق مختلف جهان، به آشنایی انسان با دیگر فرهنگ‌ها و آداب و رسوم می‌انجامد و فرصتی فراهم می‌کند تا فرد بتواند داشته‌های فرهنگی و اعتقادی خود را با داشته‌های دیگران مقایسه کند و از این گذر قدرت تشخیص بهتر درستی و نادرستی‌های اعتقادی و فرهنگی خود را به دست آورد.

به نقل از سایت خبری میدل ایست آن لاین، «هفت آسمان» نام کتابی است از سعد القرش که نویسنده در آن سفرهای خود را برای خوانندگان روایت می‌کند. الجزائر، عراق، هند، مراکش، هلند و مصر کشورهایی هستند که القرش به آن‌ها سفر کرده است و حاصل دیده‌ها و شنیده‌هایش را با سبکی ادبی به رشته تحریر درآورده است و همین موضوع به سفرنامه او حال و هوای زیبایی بخشیده است که خواننده را با خود همراه می‌کند.

آن چه او در این کتاب روایت می‌کند منحصر به ذکر گفته‌ها و شنیده‌ها نمی‌شود بلکه او با دیدی عمیق به عمق حوادث تاریخی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می‌نگرد و با کنار زدن هر آن چه که مانع از فهم و درک حقیقت می‌شود، به عمق حقیقت نفوذ  می‌کند.

ذکر برخی از مسائل سیاسی و تاریخی کمی متن این سفرنامه را سنگین کرده است. اما شیوه نگارشی به کار رفته توسط نویسنده این کتاب را آن چنان گیرا و جداب کرده است که خواننده تا پایان آن دست از خواندن برندارد. یکی دیگر از نکات این کتاب آن است که نویسنده به لحاظ سفر به چند کشور عربی و یک کشوری اروپایی، به مقایسه مشکلات موجود در دو عالم شرق و غرب می‌پردازد و سعی دارد بینشی جدید نسبت به جامعه عربی و تفاوت‌های آن با کشوری اروپایی به خواننده بدهد.

این کتاب در 180 صفحه از سایز متوسط نوشته شده است و با اسلوب زیبای نویسنده خود توانست جایزه سفرنامه‌نویسی ابن بطوبه را در سال 2008_2009 از آن خود کند.

 

زمان انتشار : 1391-02-01