۱۳۹۷/۰۳/۰۴
۰:۳۵ ق٫ظ

همايش فرهنگي صربستان و ايران با حضور جمعي از ايرانيان و صربستاني هاي علاقمند به فرهنگ و تمدن ايراني در شهر 'كولا' در 140 كيلومتري شمال بلگراد برگزار شد.

همایش فرهنگی صربستان و ایران در شهر کولا برگزار شد

اين مراسم فرهنگي شب گذشته با همكاري انجمن دوستي صربستان و ايران، شهرداري و مركز فرهنگي كولا با عنوان 'شب ايراني' برگزار شد و با استقبال گرم شركت كنندگان ايراني و صربستاني رو به رو شد.

'سوتوزار بوكويچ ' شهردار كولا در اين مراسم فرهنگي كه با حضور رييس شوراي شهر، سفير جمهوري اسلامي ايران در بلگراد و جمع كثيري از شخصيت هاي فرهنگي صربستاني در تالار مركز فرهنگي اين شهر برگزار شد، از اينكه براي نخستين بار، اين شهر ميزبان يك كشور خارج از اروپا است، ابراز خرسندي كرد.

وي با اشاره به اينكه ايران كشوري با تمدن باستاني و فرهنگي بسيار غني است، گفت: جمهوري اسلامي ايران با داشتن ويژگي هاي خاص خود و با تلاش ملت به پيشرفت هاي بزرگي در همه سطوح دست يافته است.

شهردار كولا با تشريح امكانات صنعتي و كشاورزي و خصوصيت چند قومي بودن شهر كولا، از سرمايه داران، تاجرين و بازرگانان ايراني براي همكاري هاي اقتصادي با اين شهر دعوت كرد.

'ابولقاسم دلفي' سفير جمهوري اسلامي ايران در صربستان از شهرداري و مركز فرهنگي اين شهر و انجمن دوستي صربستان و ايران و ديگر كساني كه در برگزاري اين مراسم حضور داشتند، قدرداني كرد.

وي در اين آيين، خطاب به شهروندان كولا گفت: به عنوان نماينده جمهوري اسلامي ايران حامل پيام هاي گرم ملت ايران براي شما شهروندان و شهر زيباي كولا هستم.

دلفي با اشاره به اينكه امسال سي و سومين سال پيروزي انقلاب اسلامي ايران را جشن گرفتيم، گفت: ملت ايران 32 سال پيش جمهوري اسلامي ايران را با راي قاطع خود برگزيد و براي رسيدن به اهداف خود با همت متخصصان اين كشور از هيچ كوششي دريغ نكرد.

سفير ايران در بلگراد همچنين افزود: نظام جمهوري اسلامي ايران در اين مدت با پشتيباني ملت توانست بر مشكلات و معضلات فائق آيد و اين مشكلات را به فرصتي براي پيشرفت كشور تبديل كند.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01