۱۳۹۷/۰۹/۲۰
۱۲:۵۰ ب٫ظ

در حالی که تلاش های دولت هند برای افزایش تنش های مذهبی در این کشور در آستانه انتخابات عمومی،افزایش پیدا کرده،تعدادی از رهبران مسلمان و هندو در همایش تحکیم همکاری های میان مذهبی شرکت کردند.

همایش «میان مذهبی» برای مقابله با «تنش های مذهبی» در هند

به گزارش الأمه:

در حالی که تلاش های دولت هند برای افزایش تنش های مذهبی در این کشور در آستانه انتخابات عمومی،افزایش پیدا کرده،تعدادی از رهبران مسلمان و هندو در نشست بین المللی «ریشیکش» برای تحکیم همکاری های میان مذهبی شرکت کردند.

این نشست برای نمایش هارمونی و وحدت میان مذهبی در دوران افزایش تنش های مذهبی در هند و در سراسر جهان،برگزار شد.

رهبران مذهبی تجربه هایشان را با هم در میان گذاشتند،در مورد چالش ها و راه حل های احتمالی با هم بحث و گفتگو کردند.

یکی از نتایج عملی این همایش ،برگزاری کارگاه آموزشی است که در آن رهبران مذهبی و جوانان از موسسه های مذهبی آموزش می بینند تا قهرمانان جوامع صلح آمیز باشند.

«سوامی ساراواتی»،ازبرگزارکنندگان این همایش در این باره گفت:هند سرزمین صلح است و دارای تاریخ طولانی دموکراسی است که خود را میزبان پیروان همه ادیان و مهاجران می داند.»

وی افزود: « از نظر من،اتحاد میان ادیانی وقتی است که ما وارد ایمان مشترک به انسانیت خود شویم و به عقاید هم احترام بگذاریم.»

تاکید رهبان هندو و مسلمان به اتحاد میان مذهبی در حالی است که دولت کنونی هند ،افزایش تنش های مذهبی را برای بهره برداری های سیاسی خود در دستور کار قرار داده است.

از زمانی که «نارندا مودی» و حزب متبوع او به نام « بهاراتیا جاناتا» قدرت را در سال 2014 به دست گرفتند،زندگی برای مسلمانان هند به مراتب سخت تر شده است.

دولت مودی هندوها را تشویق به مقابله با مسلمانان می کند و به همین دلیل است که کشتار مسلمانان توسط هندوها از زمان روی کار آمدن نسخت وزیر کنونی هند،افزایش پیدا کرده است.

هندوها 966 میلیون یا 80 درصد و مسلمانان 172 میلیون یا 14 درصد از کل جمعیت 1.2 میلیاردی هند را تشکیل می دهند.

 

منبع: شبستان