۱۳۹۸/۰۱/۲۰
۱۰:۳۳ ق٫ظ

رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: فیلم کوتاه «همسایه های رودخانه» اثر یکی از فیلمسازان مهابادی، جواز حضور در جشنواره کینلوب (KINOLUB) لهستان را کسب کرد.

«همسایه های رودخانه» به لهستان راه یافت

به گزارش الأمه:

«رحیم بایزیدی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه «کیوان فهیمی» فیلمساز این اثر است، افزود: این فیلم در بخش مستند فیلم های کوتاه با 51 اثر برگزیده از کشورهای سوئد، روسیه، فرانسه، ترکیه، دانمارک، هند و ایتالیا رقابت می کند.
وی اظهار داشت: موضوع فیلم مستند «همسایه های رودخانه» زندگی روزمره، کار و تحصیل کودکان روستای «گرژال» از توابع سردشت است.
وی افزود: «فهیمی» کارشناس ارشد کارگردانی تئاتر و مدرس کارگاه فیلمسازی تجربه گرای انجمن سینمای جوانان مهاباد است که فعالیت خود را از سال 1376 با تولید فیلم کوتاه آغاز کرد و تاکنون تولید 6 فیلم کوتاه داستانی را در کارنامه خود دارد. 
به گزارش ایرنا جشنواره سالانه فیلم کینُلوب لهستان از سال 2015 در حال برگزاری است؛ تمرکز این جشنواره بر روی فیلم هایی با موضوع های مرتبط با کودکان و نوجوانان و همچنین فیلم هایی برای مخاطبان چهار تا 18 سال در سراسر جهان است.
فیلم های برگزیده این جشنواره طی 20 روز در شهرها و روستاهای مختلف به نمایش در می آید و بیش از 11 هزار نفر به تماشای فیلم ها می نشینند؛ بخش مسابقه و اصلی این جشنواره بین 40 تا 60 فیلم برگزار می شود و 2 گروه داوران حرفه ای و کودک، فیلم های برگزیده را انتخاب می کنند. 
آموزش فیلمسازی از سوی برگزارکنندگان در کنار بخش رقابتی و نمایش فیلم های برگزیده مورد توجه قرار می گیرد و از همین رو مسترکلاس ها (جلسات آموزش جمعی) و ورک شاپ های (کارگاه های آموزشی) متعددی در خلال این جشنواره برگزار می شود. 
امسال 51 فیلم در بخش رقابتی جشنواره حاضر خواهد بود که در انتخاب فیلم ها علاوه بر غنای کیفیت هنری، انتقال پیام آنها نیز مورد توجه قرار می گیرد؛ جشنواره فیلم کینلوب از 11 تا 29 خرداد (یک تا 19 ژوئن) سال جاری برگزار خواهد شد.
انجمن سینمای جوانان مهاباد یکی از انجمن های فعال در زمینه فیلمسازی و مشاغل سینمایی است که با سابقه 32 ساله در جنوب آذربایجان غربی فعالیت می کند.

 

منبع: ایرنا