۱۳۹۷/۰۱/۲۷
۴:۴۶ ب٫ظ

«حاکم قرطاج و چیره شدن بر تونس» توضیح می دهد که «لیلا الطرابلسی» همسر «بن علی» رئیس جمهور پیشین کشور تونس چگونه توانست با همکاری نزدیکان و دوستان خود تمام اقتصاد تونس را در دست خود بگیرد. همچنین مطالب ارائه شده تاکید دارند که «لیلا الطرابلسی» دچار نوعی دوگانگی شخصیت بوده است. بر

همسر بن علی چگونه بر اریکه اقتصاد تونس تکیه زد؟

کتابی درباره زندگی مالی همسر رئیس جمهور پیشین تونس به چاپ رسیده است.

به نقل از سایت خبری میدل ایست آن لاین هیئت عام کتاب مصر اخیرا خبر از چاپ کتابی در خصوص زندگی همسر «بن علی» رئیس جمهور مخلوع تونس داده است.

«حاکم قرطاج و چیره شدن بر تونس» عنوان این کتاب می باشد که توسط انتشارات هیئت عام کتاب مصر و با همکاری یکی از موسسه های کشور تونس تهیه و در دسترس دوستداران تاریخ این کشور قرار داده شده است.

«نیکولابو» و «کاترین گراسیای» دو نویسنده این کتاب می باشند که در یک کار گروهی توسط «عمر بن ضو»، «کمال البجاوی»، «ابراهیم بن صالح»، «التیجانی القماطی»، «جمیل بن محمد»، «الازهر بن رحومه» و «فاطمه معاوی» به عربی ترجمه شده است.

کتاب مذکور توضیح می دهد که «لیلا الطرابلسی» همسر «بن علی» رئیس جمهور پیشین کشور تونس چگونه توانست با همکاری نزدیکان و دوستان خود تمام اقتصاد تونس را در دست خود بگیرد. همچنین مطالب ارائه شده تاکید دارند که «لیلا الطرابلسی» دچار نوعی دوگانگی شخصیت بوده است. بر این اساس وی از یک سو شدیدا پایبند آداب و سنن به جا مانده از گذشتگان بوده است و از سوی دیگر شدیدا به تجربه کردن زندگی به شیوه مدرن و معاصر آن گرایش داشته است.

کتاب مذکور شامل نه بخش مختلف می شود. «زنان ذی نفوذ دربار»، «صعود رعد آسا»، «همزیستی مسالمت آمیز در قصر قرطاج»، «بلحسن الطرابلسی معاون شاه»، «عماد الطرابلسی الملاح»، «لیلا مدیر مدرسه و بحثی پیرامون انیستیتوی پاستور»، «صخر الماطری... وارث خیالی»، «معجزه اقتصادی و آن روی سکه» و «موافق شدن اوضاع برای دولت بن علی» عنوان فصول نه گاه این کتاب هستند که مراحل مختلف چیره شدن دوستان و نزدیکان بن علی و در راس آن ها همسرش بر اوضاع اقتصادی تونس را دربرمی گیرد و نشان می دهد که این خاندان چگونه توانستند زمام امور اقتصادی را به طور کل در دست خود بگیرند.  

 

http://www.middle-east-online.com/?id=136189

 

زمان انتشار : 1391-05-11