۱۳۹۷/۱۱/۲۹
۹:۰۰ ب٫ظ

کاخ فرهنگ الردیسیه روز دوشنبه با حضور خانم دکتر ایناس عبدالدایم، وزیر فرهنگ و سرلشگر احمد ابراهیم، استاندار اسوان، و دکتراحمد عواض، رئیس هیئت مدیره کاخ های فرهنگی مصر افتتاح خواهد شد.

همه چیز درباره کاخ فرهنگ الردیسیه در ادفو

به گزارش الأمه:

مساحت کلی کاخ به 1480 متر مربع می رسد و متشکل از دو طبقه است. طبقه همکف شامل سالن پذیرش، کتابخانه عمومی، سالن فناوری اطلاعات، اتاق های اداری، اتاق هایی برای بازیگران، سالن نمایشی به مساحت 220 متر مربع با گنجایش 145 صندلی است

طبقه دوم نیز شامل، کارگاه هنری، سالن فعالیت کودکان و همچنین شامل کتابخانه عمومی، کتابخانه تخصصی کودکان، و سالن تئاتر و باشگاه فناوری اطلاعات و سالنی برای نشست ها و همایش ها و سینما و سالن دیگری به عنوان کارگاه و نمایشگاه هایی برای هنرهای سنتی است.

کار ساخت وساز این کاخ فرهنگی از 20 فوریه سال 2016 میلادی آغاز شد و این طرح از جمله پروژه های «سازمان ملی خدمات پروژه ای» و هزینه ساخت و ساز بنا به 11 میلیون جنیه مصری می رسد.

افتتاح کاخ فرهنگی الردیسیه در جریان جشن های وزارت فرهنگ مصر که قرار است طی آن شهر اسوان به عنوان پایتخت جوانان آفریقایی در سال 2019 اعلام شود، برگزار می شود و این کاخ پذیرای بخشی از برنامه های جشنواره بین المللی اسوان خواهد بود که در روزهای آینده برگزار می‌شود.