۱۳۹۷/۱۲/۰۶
۱:۵۷ ب٫ظ

شهید حسن عبدالله هنگام شهادت ۳۰ سال داشت. او در شهرک عیترون در جنوب لبنان متولد شد و در کارنامه حرفه‌ای او تولید و ساخت ده‌ها فیلم مستند ثبت شده است.

هنرمند شهید لبنان چه‌کسی بود؟ +فیلم

به گزارش الأمه:

شهید «حسن عبدالله» با نام جهاد «کرار» کارگردان و تصویربردار شبکه المنار لبنان بود. حسن عبدالله به‌عنوان کارگردان مستند جنگی در بخش رسانه جنگ حزب‌الله لبنان و شبکه المنار فعالیت می‌کرد. او در نبرد نیروهای مقاومت با تروریست‌ها در حلب زخمی شد و 18 فوریه سال 2015 یعنی 4 سال پیش به شهادت رسید. مراسم تشییع و تدفین پیکر این هنرمند دیروز (شنبه) با حضور گسترده مردم لبنان در ضاحیه جنوبی تا روضة الشهیدین برگزار شد.

شهید حسن عبدالله هنگام شهادت 30 سال داشت. او در شهرک عیترون در جنوب لبنان متولد شد و در کارنامه حرفه‌ای او تولید و ساخت ده‌ها فیلم مستند ثبت شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به «نقطه فدا شدن» اشاره کرد. این شهید والامقام بسیاری از عملیات نظامی مقاومت اسلامی را هنگام اشغال جنوب لبنان توسط دشمن صهیونیستی، فیلمبرداری کرده است. ساخت آثار مقاومت از رهبران و شهدای حزب‌الله از جمله شهید عماد مغنیه در سابقه حرفه‌ای او مشهود است.

شهید حسن عبدالله که علاوه بر کارهای هنری به تدریس صنایع سینمایی نیز مشغول بوده و عنوان یک معلم را نیز داشت همیشه به شاگردانش می‌گفت: «مأموریت شما در عملیات و جنگ‌ها به‌عنوان یک فیلمبردار و کارگردان مهم‌تر از همه واحدهای رزمی است، زیرا باید مطمئن شوید که انتقال دستاوردهای مقاومت و صحنه‌های پیروزی را در زبان هنر به‌خوبی انجام داده‌اید».

به‌مناسبت چهارمین سالگرد شهادت این هنرمند لبنانی، نماهنگی از او با شعری سروده محمد یحیی حجازی و با صدای اسامه همدانی ساخته شده است که در ادامه می‌آید:


منبع: تسنیم