۱۳۹۷/۰۲/۱۶
۱۰:۲۶ ب٫ظ

یکی از مقامات اسرائیلی گفت، رژیم متبوعش تلاش های بسیاری برای به حال تعلیق درآوردن ارسال تسلیحات به لبنان انجام داده است. با توجه به گزارش های صادره از منابع اطلاعاتی اسرائیلی، حزب الله حدودا 550 سنگر مهمات در جنوب لبنان درست کرده است و پیش بینی می‌شود بین 40 هزار الی 60 هزار راک

واشنگتن بی سرو صدا با تحویل اسلحه به لبنان مخالفت می‌کند

یک روزنامه غربی گزارش داد که آمریکا با توجه به روی کار آمدن دولت جدید در لبنان از دادن تسلیحات به ارتش این کشور خودداری می کند.

وال استریت ژورنال طی گزارشی به قلم "آدم اینتوس" نوشت: واشنگتن بی سر و صدا از تحویل محموله اسلحه در لبنان که قرار بود به دست نیروهای مسلح آن کشور برسد، ممانعت کرد. آمریکائیها شدیدا بعد از به روی کار آمدن دولتی در لبنان که از سوی حزب الله حمایت می‌شود احساس نگرانی می‌کنند که مبادا حزب الله بتواند در این راستا دخالتی داشته باشد. اگرچه برنامه توقیف محموله از سوی رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا تصمیم گیری شده بود، اما به خاطر بوجود نیامدن جنجال لاجرم تصمیم گرفته شد که تا قبل از انجام آن علنی نشود.

وزارت دفاع آمریکا گفت، دولت آمریکا کماکان به آموزش دادن ارتش لبنان همکاری می‌کند. از سال 2006 تاکنون آمریکا بیش از 720 میلیون دلار در جهت آموزش دادن و مجهز کردن ارتش لبنان هزینه کرده است، که بطور مشخص 18 میلیون دلار صرف تجهیزات نظامی شده است.

یکی از مقامات پنتاگون وزارت دفاع آمریکا گفت، کشورش در حال بررسی تجهیزات داده شده به لبنان در گذشته می‌باشد، درحالیکه یکی دیگر از مقامات دولت آمریکا گفت واشنگتن در حال بررسی این امر است که آیا همچنان می‌بایست تسلیحات به ارتش لبنان داده شود یا نه، مخصوصا بعد از به روی کار آمدن دولت جدید در لبنان که از سوی حزب الله حمایت شده است. با به روی کار آمدن دولتی که از سوی حزب الله حمایت می‌شود، کنگره آمریکا بررسی می‌کند که کمک‌های نظامی به لبنان قطع شوند.

یکی از مقامات اسرائیلی گفت، رژیم متبوعش تلاش های بسیاری برای به حال تعلیق درآوردن ارسال تسلیحات به لبنان انجام داده است. با توجه به گزارش های صادره از منابع اطلاعاتی اسرائیلی، حزب الله حدودا 550 سنگر مهمات در جنوب لبنان درست کرده است و پیش بینی می‌شود بین 40 هزار الی 60 هزار راکت و موشک ذخیره کرده باشد.

 

زمان انتشار : 1390-01-17