۱۳۹۷/۰۱/۲۶
۵:۵۳ ب٫ظ

وي در پايان نشست سالانه وزيران شوراي همكاري خليج فارس ـ اتحاديه اروپا افزود كه ايران "بايد به اتحاد و حاكميت كشورهاي خليج (فارس) احترام بگذارد".

وزیر خارجه امارات: ایران در سیاستهایش در منطقه تجدید نظر کند.

وزير امور خارجه امارات در بحبوحه تنش‌هاي منطقه از ايران خواست در سياست‌هايش در قبال منطقه تجديدنظر كند.

خبرگزاري فرانسه از ابوظبي گزارش داد: شيخ عبدالله بن زايد آل‌نهيان ـ وزير امور خارجه امارات ـ كه كشورش رياست دوره‌يي شوراي همكاري خليج فارس را برعهده دارد در كنفرانس خبري گفت ايران بايد در سياست‌هايش در قبال منطقه تجديدنظر كند.

وي در پايان نشست سالانه وزيران شوراي همكاري خليج فارس ـ اتحاديه اروپا افزود كه ايران "بايد به اتحاد و حاكميت كشورهاي خليج (فارس) احترام بگذارد".

شيخ عبدالله با ذكر اين كه "من سعي مي‌كنم واژگان مورد استفاده‌ام را با دقت انتخاب كنم"، ادامه داد: همه آن چه مي‌خواهم اين است كه ايران به همسايگانش با مسووليت و احترام بنگرد.

در بيانيه مشترك پاياني اين نشست از اعزام نيروهاي تحت امر عربستان به بحرين حمايت شد.

در اين بيانيه آمده است كه دو طرف بر اهميت احترام به استقلال حاكميت دولت‌هاي عضو شوراي همكاري خليج فارس تاكيد كردند و افزودند كه شوراي همكاري حق دارد از كليه تمامي ابزارهاي لازم براي حمايت از شهروندانش استفاده كند.

وي تاكيد كرد: به هيچ وجه ادعاهايي كه در رابطه با ايران مطرح شده است را درست نمي‌دانيم و آن را نوعي فرار به جلو تلقي مي‌كنيم. براي اين‌كه در مواجهه با خواسته‌هاي مردمي، برخي از دوستان سعي مي‌كنند صورت مساله را تغيير دهند.

سخنگوي وزارت خارجه كشورمان روز سه‌شنبه در يك نشت خبري با بيان اين كه كشورهاي منطقه بايد هوشيار باشند و با درايت مراقب فتنه‌هاي آمريكايي ـ صهيونيستي در منطقه باشند، خاطرنشان كرد: هدف نهايي آن‌ها ايجاد اختلاف ميان كشورهاي اسلامي و دور كردن آن‌ها از يكديگر است. به هر ميزان كشورهاي منطقه مقتدرتر باشند و از حمايت مردمي بالاتري برخوردار باشند و رويكرد همكاري و همگرايي را دنبال كنند براي رشد و توسعه‌ي منطقه موثرتر خواهد بود و امنيت و ثبات را تقويت مي‌كند و اين چيزي نيست كه خوشايند رژيم صهيونيستي و حاميان آن باشد. بنابراين فتنه‌هاي مختلفي را در دستور كار گذاشته‌اند. انتظار ما اين است كه مقامات كشورهاي منطقه هوشيار باشند و با درايت با اين فتنه‌ها برخورد كنند. البته مردم در كشورهاي منطقه‌ي ما هوشيار هستند و متوجه همه‌ي فتنه‌ها خواهند بود.

 

زمان انتشار : 1390-02-02