۱۳۹۷/۰۱/۲۷
۴:۳۶ ب٫ظ

"رامين مهمان پرست "، سخنگوي وزارت امور خارجه نيز در واكنش به اتهامات تكراري و كذب عليه جمهوري اسلامي ايران در بيانيه اخير شوراي همكاري خليج فارس اين ادعاها را مردود و بي اساس دانست و آن را اقدامي در جهت انحراف افكار عمومي جامعه بين المللي از اقدامات نظامي و بحران‌ساز برخي كشورهاي

وزیر خارجه کویت سخنان مقامات سعودی را علیه ایران تکرار کرد

"محمد الصباح " وزير خارجه كويت در برنامه شبكه تلويزيون العربيه بار ديگر اتهامات واهي دخالت‌هاي ايران براي ايجاد بحران در بحرين و همچنين كشف و دستگيري هسته جاسوسي ايران در كويت را تكرار كرد.

وي مدعي شد: كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس چندين بار تلاش كردند سر فصل جديدي را در روابط خود با ايران آغاز كنند اما هيچگونه تغييري در سياست‌هاي ايران در اين زمينه مشاهده نمي شود.

"رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه نيز در واكنش به اتهامات تكراري و كذب عليه جمهوري اسلامي ايران در بيانيه اخير شوراي همكاري خليج فارس اين ادعاها را مردود و بي اساس دانست و آن را اقدامي در جهت انحراف افكار عمومي جامعه بين المللي از اقدامات نظامي و بحران‌ساز برخي كشورهاي منطقه توصيف كرد.

رژيم بحرين پس از ناتواني در سركوب تظاهرات گسترده مردمي از نيروهاي موسوم به سپر جزيره (نيروهاي متشكل از كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس) درخواست كمك كرد و اين نيروها بويژه نيروهاي سعودي و اماراتي با اشغال بحرين، در كنار نيروهاي بحريني به طور بي‌سابقه‌اي به سركوب مردم پرداختند.

وزير خارجه كويت بار ديگر ادعاي اماراتي بودن جزاير ايراني تنب بزرگ، تنب كوچك و ابو موسي را مطرح كرد و گفت كشورهاي همكاري خليج[فارس] پس از بيست سال براي اولين بار در بيانه رسمي پس از اجلاس خود از اشاره علني به آن امتناع كردند ولي با اين حال هيچگونه تحولي در خط مشي سياسي ايران در قبال كشورهاي خليج فارس براي گفت‌وگو درباره اين موضوع به وجود نيامده است.

اين در حالي است كه ايران جزاير سه‌گانه را بخش لاينفك خاك ايران دانسته ولي در عين حال آمادگي خود را براي رفع سوء تفاهمات در اين زمينه اعلام كرده است.

الصباح مشكل اساسي را در ديدگاه سياسي مقامات ايران نسبت به كشورهاي حوزه خليج فارس عنوان كرد و گفت : ايراني‌ها هنوز استقلال و حاكميت اين كشورها را ناديده مي‌گيرند.

وزير خارجه كويت درباره اوضاع بحرين و تبعيض گسترده رژيم آل خليفه عليه شيعيان ادعا كرد در كشورهاي خليج[فارس] هيچگونه تبعيض فرقه‌اي وجود ندارد.

اين در حالي است كه كشور كوچك بحرين كه تنها 700 هزار نفر جمعيت دارد، از هنگام استقلال در سال 1971 تحت حاكميت اقليت سني آل خليفه قرار داشته است. اكثريت جمعيت بحرين را شيعيان تشكيل مي‌دهند و حكومت بحرين طي سه دهه اخير همواره در پي ايجاد محدوديت‌هاي مدني، سياسي و اجتماعي براي شيعيان بوده است.

 

زمان انتشار : 1390-02-03