۱۳۹۷/۰۱/۳۱
۹:۲۱ ب٫ظ

محمد صابر عرب: اوضاع و شرایط خاصی که پس از انقلاب بر مصر حاکم شده است و همچنین اهمیت مسئولیت در وزارت فرهنگ، باعث شد که من این سمت را بپذیرم. چرا که کناره‌گیری از مسئولیت‌های مهم کشوری، عواقب وخیمی را برای مصر دربر خواهد داشت که شاید نتوان آن‌ها را جبران کرد.

وزیر فرهنگ جدید مصر و انگیزه وی در پذیرفتن منصب وزارت

فرهنگ قدرت نرم ما برای ساخت آینده مصر است.

به نقل از سایت الیوم السابع، محمد صابر عرب، وزیر فرهنگ جدید مصر، در گفتگویی اختصاصی با این سایت در زمینه نقش وزارت فرهنگ گفت: نقش واقعی وزارت فرهنگ مصر، این روزها آن است که همپای انقلاب 25 ژانویه گام بردارد و انتخاب یک رئیس جدید برای این وزارت باید سیاست را در خدمت فرهنگ قرار دهد تا از ابزار سیاست به شکل جدید و مناسبی استفاده بشود که با اهداف فرهنگی ما همسو باشد. در واقع امکانات سیاست، باید در راستای ارتقای فرهنگ، مورد استفاده و بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی با اشاره به توان فرهنگ در ساخت مصر پس از انقلاب، گفت: فرهنگ و وزارت فرهنگ، قدرت نرم موجود در دولت است که باید برای ساخت آینده مصر به کار برود.

عرب در ادامه توضیح داد که دلیل پذیرفتن این مسند، تنها شرایط خاص کشور می‌باشد. او در این زمینه گفت: اوضاع و شرایط خاصی که پس از انقلاب بر مصر حاکم شده است و همچنین اهمیت مسئولیت در وزارت فرهنگ، باعث شد که من این سمت را بپذیرم. چرا که کناره‌گیری از مسئولیت‌های مهم کشوری، عواقب وخیمی را برای مصر دربر خواهد داشت که شاید نتوان آن‌ها را جبران کرد. تمامی این موارد باعث شد که من منصب وزارت فرهنگ را قبول کنم و تلاشم را برای کشور انقلابیمان انجام بدهم. حتی اگر مدت زمان حضور من در این منصب یک روز باشد، من سعی خود را به خوبی انجام خواهم داد و در این زمینه کوتاهی نخواهم کرد.

وزیر فرهنگ جدید مصر با ابراز امیدواری نسبت به آینده کشورش، گفت: باید با یکدیگر همکاری کنیم تا عقب‌ماندگی‌های سال‌های پیشین را در این کشور جبران کنیم. همچنین باید در نظر داشته باشیم که برای ساخت مصری آباد، می‌بایست با آرامش و به دور از دغدغه‌های مخل، راه و هدفمان را برای آینده مشخص کنیم. عجله کردن مانع از رسیدن ما به خواسته‌هایمان می‌شود. چرا که برای جبران سال‌ها رکود و عقب‌ماندگی باید تک موارد و نکات لازم را از نظر گذراند. 

 

زمان انتشار : 1391-03-01