۱۳۹۸/۰۹/۱۰
۸:۲۹ ق٫ظ

«حلمی محمد نصر»، مترجم قرآن به زبان پرتغالی و بنیانگذار گروه عربی دانشگاه «سائو پائولو» برزیل، در سن ۹۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

وفات مترجم قرآن به زبان پرتغالی در مصر

به گزارش الأمه:

حلمی محمد نصر در مصر متولد شد، اما ۵۵ سال از عمر خود را به معرفی دین اسلام و خدمت به زبان عربی در برزیل گذراند و آثار علمی و دانشگاهی و ترجمه‌های بسیاری از وی برجا مانده است.

وی در سال ۲۰۰۴ موفق به اتمام ترجمه مفاهیم قرآن کریم به زبان پرتغالی شد و مجمع چاپ و نشر قرآن كريم «ملك فهد» مدینه منوره آن را به چاپ رساند.

«محمد البشاری»، دبیرکل شورای جهانی جوامع مسلمان، درگذشت حلمی محمد نصر را تسلیت گفت و تصریح کرد: نصر پس از ۵۵ سال خدمت پربار در راستای معرفی دین اسلامی و زبان عربی در برزیل و آمریکای لاتین، در سال ۲۰۱۵ به مصر بازگشت.

از او آثار علمی و ترجمه‌های بسیاری از عربی به پرتغالی و بالعکس برجای مانده است. نصر با لبخندی که در طول زندگی بر چهره داشت، محبوبیت زیادی در میان مردم برزیل و کشورهای اسلامی کسب کرده بود.

مرکز تبلیغات اسلامی آمریکای لاتین و کشورهای حوزه دریای کارائیب و انجمن‌های اسلامی برزیل نیز درگذشت حلمی محمد نصر را تسلیت گفتند و اعلام کردند که مراسم ترحیم وی فردا، دهم آذرماه، در برزیل برگزار خواهد شد.

 

منبع: ایکنا