۱۳۹۸/۰۲/۲۵
۹:۴۶ ق٫ظ

حجت الاسلام و المسلمین سید نیاز حسین نقوی اظهار داشت: کار مدارس دینی فعالیت آموزشی است و تصمیم دولت در مورد قرار دادن مدارس دینی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش قابل تحسین است.

وفاق المدارس شیعه پاکستان از تصمیم دولت در مورد مدارس دینی استقبال کرد

به گزارش الأمه:

حجت الاسلام والمسلمین سید نیاز حسین نقوی نائب رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان در گفت گو با خبرنگاران اظهار داشت: کار مدارس دینی فعالیت آموزشی است و باید زیر نظر وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرند. دولتمردان سابق به مدارس توجه خاصی نداشتند، اما دولت جدید پاکستان به مطالبات مدارس دینی عمل می کند و نشست مسئولان وفاق المدارس پاکستان با عمران خان و رئیس ارتش، نشست مفیدی بود و اکنون نیز تصمیم دولت درمورد قرار دادن مدارس دینی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش قابل تحسین است.

وی افزود: تمام مطالبات اتحاد تنظیمات مدارس را دولت قبول کرده است و قرار دادن مدارس زیر نظر آموزش و پرورش کشور مطالبه سازمان وفاق المدارس بود. این تصمیم هیچ اثری بر استقلال مدارس نخواهد داشت و امیدواریم در اجرای این تصمیم مشکلی پیش نیاید.

نائب رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان اظهار داشت: دولت به کسانی که از خارج می خواهند برای تحصیل به پاکستان بیایند اجازه داده است، اما طلاب خارجی فقط 9 سال می توانند در پاکستان درس بخواند و مدارس می‌توانند در بانک ها حساب باز کنند و در آینده مداخله غیر ضروری نهادهای امنیتی کشور هم پایان خواهند یافت.

وی در ادامه گفت: مدارس دینی پاکستان در وزارت آموزش و پرورش ثبت خواهد شد و برای این امر 10 مرکز در کل پاکستان راه اندازی خواهد شد، و فرم ثبت نام را دولت با مشورت با وفاق المدارس تنظیم خواهد کرد و پس از ثبت نام، اگر نهاد های امنیتی کشور در مورد مدارس سوالی داشتند از وزارت آموزش و پرورش سوال خواهند کرد.

گفتنی است شفقت محمود وزیر آموزش و پرورش پاکستان اعلام کرده است که دولت اسلام آباد با هدف کنترل مدارس دینی در نظر دارد تمامی مدارس را موظف به دریافت مجوز کند و کلیه مدارس دینی که در پاکستان فعالیت می‌کنند باید زیر نظر وزارت آموزش و پرورش به کار خود ادامه دهند و هر مدرسه‌ای که در زمان مقرر برای دریافت مجوز فعالیت اقدام نکند بسته خواهد شد و اجازه فعالیت به این گونه مدارس داده نمی‌شود.

وزیر آموزش و پرورش پاکستان اهداف این کار را علاوه بر کنترل مواد آموزشی مدارس، تضمین آینده شغلی و علمی دانش آموزان این مدارس اعلام کرده است.

پیش از این «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان نیز اعلام کرده بود که دولت تصمیم گرفته بر روند مدیریت مدارس دینی پاکستان نظارت کند.

گفته می شود در سال های گذشته آموزه های کنترل نشده در برخی مدارس دینی باعث گسترش اختلاف فکری بین مذاهب اسلامی در پاکستان می شد.

از سال 2014 و با جدی تر شدن عملیات های ضد تروریستی دولت پاکستان در تلاش است مانع فعالیت ریشه های فکری گروه های افراط گرا شود.

 

منبع: حوزه نیوز