۱۳۹۷/۰۹/۱۹
۷:۰۹ ب٫ظ

مسئول مؤسسه «البصیره» عراق در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در بغداد، از برگزاری دوره آموزشی آشنایی با ولایت فقیه و اندیشه‌ها و افکار مقام معظم رهبری در این كشور خبر داد.

ولایت فقیه در عراق تدریس می‌شود

به گزارش الأمه:

 اعضای مؤسسه فرهنگی البصیره عراق، با حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در بغداد دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار مسئول مؤسسه فرهنگی البصیره گفت: این مؤسسه به دنبال برگزاری دوره‌های آموزشی و علمی است كه در این مسیر نیازمند استفاده از تجربیات و حمایت‌های فرهنگی و آموزشی از طرف نهادهای جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی افزود: یکی از دوره‌های پراهمیت برای مؤسسه البصیره، آشنایی با ولایت فقیه و اندیشه‌ها و افکار مقام معظم رهبری است؛ چرا که رهبری نقش اساسی را در هدایت مردم داشته است.

وی گفت: در طول سال، چهل دوره آموزش عقائدی را مد نظر داریم که در آن دروس مختلفی برای آشنایی با مسائل اعتقادی و همچنین ولایت فقیه تدریس خواهد شد.

مسئول مؤسسه فرهنگی البصیره ادامه داد: امیدواریم این فعالیت‌ها در استان‌های بصره، نیسان و ناصریه عراق گسترش یابد تا علاقمندان به این دوره‌ها در آن مشارکت کنند.

وی افزود: یکی از مباحث مهم، بحث رسانه و تأثیر جنگ نرم در جامعه عراق است که ما نیازمند راهنمایی‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم تا این راهنمایی‌ها را در برابر تلاش‌های دشمن به کار بندیم.

در ادامه این دیدار رایزن فرهنگی كشورمان در عراق گفت: آمادگی هر نوع همکاری مشترک با مؤسسه البصیره را داریم؛ اما باید برآورد یک‌ساله مؤسسه و نوع برنامه‌ها مشخص باشد تا در یک زمان‌بندی معین اجرایی شود.

وی تأكید كرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی ارائه كمك‌های معنوی و مشورت‌های راهبردی برای توانمندسازی مجموعه‌های فرهنگی عراق را دارد.

 

منبع: ایکنا