۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۵:۲۱ ب٫ظ

در حادثه غرق شدن يك قايق گردشگري ديگر در «ويتنام»، تابحال 15 تن جان باخته‌اند.

یک قایق گردشگری دیگر در «ویتنام» غرق شد

پس از آنكه در تاريخ نهم ماه جاري ميلادي، مي، يك قايق گردشگري در خليج «ها لانگ» كشور آسيايي «ويتنام» كه يكي از مقاصد برتر گردشگري اين كشور به شمار مي‌رود ، غرق شد و دولت «ويتنام» فعاليت تمامي شركت‌هاي‌ قايقراني ارائه دهنده خدمات به گردشگران را به براي يك هفته حالت تعليق درآورد، روز گذشته يك قايق گردشگري ديگر در رود «سايگون» اين كشور غرق شد.

به گزارش برناما، اين قايق به يك شركت قايقراني ارائه دهنده خدمات به گردشگران تعلق داشته و در زمان غرق شدن 26 نفر در آن حضور داشته‌اند، اين در حالي است كه جسد 15 تن ازجمله پنج كودك از آب بيرون كشيده شده و دو سرنشين قايق نيز كه گردشگران چيني بودند توانستند با شنا خود را به ساحل برسانند.

البته در حادثه نهم ماه مي، تمامي 28 مسافر اين قايق گردشگري كه گردشگران فرانسوي بودند، نجات يافتند، اين در حالي است كه در ماه فوريه در جريان غرق‌شدن يك قايق گردشگري ديگر در خليج «ها لانگ»، 12 گزارشگر جان باختند.

قايق تفريحي غرق شده 19 مسافر و دو خدمه داشت كه تمامي مسافران آن گردشگراني از كشورهاي ويتنام، روسيه، انگليس، دانمارك، آلمان، ايتاليا، آمريكا، ژاپن، استراليا، فرانسه، سوئيس و سوئد بودند.

کارشناسان علت بروز اين حادثه را بدي آب وهوا و شکسته شدن بخشي از قايق كه موجب نفوذ آب به درون قايق شده و همچنين خطاي انساني اعلام كرده و در اين راستا، ناخدا قايق و دستيار وي توسط پليس دستگير شدند.

«ويتنام» يكي از موفق‌ترين كشورهاي جهان در زمينه جذب گردشگر در سالهاي اخير بوده و با ميزباني از چهار ميليون و 600 هزار گردشگر تا پايان ماه نوامبر سال 2010، رشد 36 درصدي گردشگرانش در مقايسه با مدت زمان مشابه در سال 2009 را تجربه كرد.

اكنون بخش اعظم گردشگران «ويتنام» از كشور‌هاي آسيايي «ژاپن»، «چين» و «كره‌ جنوبي» هستند، اين درحالي است كه دولت ويتنام قصد دارد در سال‌هاي آتي؛ گردشگراني از كشور‌هاي اروپايي و آمريكا جذب اين كشور كند.

دولت ويتنام هم‌چنين قصد دارد تا سال‌ 2020 درآمدهاي اين كشور از محل صنعت گردشگري را به 16 ميليارد دلار در سال برساند كه حاصل آن تبديل شدن درآمدهاي حاصل از اين صنعت به شش درصد توليد ناخالص داخلي (GDP) ويتنام خواهد بود.

ويتنام همواره در مسير توسعه صنعت گردشگري با رقباي سرسختي از جمله كشورهاي «تايلند»، «اندونزي» و «مالزي» روبه رو بوده است.

دولت ويتنام همچنين از مدت‌ها قبل در راستاي جذب بيشتر گردشگران به اين كشور اقدام به معرفي جاذبه‌هاي طبيعت‌گردي اين كشور به طبيعت‌گردان كرده كه از آن جمله مي‌توان به راه‌اندازي تورهاي ويژه‌ي «دوچرخه‌سواري» اشاره كرد.

ويتنام در جنوب شرقي آسيا با داشتن جاذبه‌هاي گردشگري متنوع از جمله جنگل‌هاي زيبا، موزه‌هاي فراوان و صنايع دستي متنوع از جمله مجسمه‌هاي زيبا، لباس‌هاي ابريشمي و اشياي سنگي، سالانه ميزبان هزاران گردشگر از كشورهاي مختلف جهان است.

 

زمان انتشار : 1390-01-01