۱۳۹۷/۱۱/۱۸
۱:۵۸ ب٫ظ

شخصیت‌های تأثیرگذار در بیداری و توسعه جهان اسلام در نخستین جشنواره «فرهنگ اسلامی» در قاهره، پایتخت مصر، تجلیل شدند.

پاسداشت شخصیت‌های برجسته اسلامی در قاهره

به گزارش الأمه:

نخستین جشنواره فرهنگ اسلامی در قاهره با هدف تقویت روابط میان کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی و اقلیت‌های مسلمان در کشورهای غیرعضو این سازمان دیروز، ۱۶ بهمن ماه، در قاهره گشایش یافت.

در آیین افتتاحیه این جشنواره که با حضور «یوسف عثیمین»، دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی و «ایناس عبدالدایم»، وزیر فرهنگ مصر، در خانه اُپرای قاهره برگزار شد، فیلمی مستند از فعالیت‌های سازمان همکاری‎های اسلامی پخش و نمایشی هنری درباره تنوع فرهنگی در کشورهای عضو این سازمان اجرا شد.

در این مراسم شخصیت‌های برجسته اسلامی تأثیرگذار در بیداری و توسعه جهان اسلام از جمله «سیکا کابوری»، بانوی بورکینافاسویی؛ «الله شکور پاشازاده»، رئیس اداره مسلمانان قفقاز از جمهوری آذربایجان و «فاروق جویده»، ادیب و شاعر مصری، تجلیل شدند.

یوسف عثیمین، دبیرکل سازمان همکاری‎های اسلامی، در این مراسم هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت ریشه‎های برادری میان کشورهای عضو این سازمان اعلام کرد.

وی با اشاره به شعار این جشنواره «امت واحده و فرهنگ‌های متعدد... فلسطین در قلب» تصریح کرد: این شعار بر مسئله فلسطین به عنوان مسئله محوری جهان اسلام اشاره دارد.

بنا بر بیاینه سازمان همکاری‌های اسلامی برنامه‌های این جشنواره که پنج روز به طول می‌انجامد، شامل برگزاری سمینار و نمایشگاه‎های مختلف و اجرای نمایش‌های هنری و فولکلوری است.

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگ اسلامی در قاهره

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگ اسلامی در قاهره
منبع: ایکنا