۱۳۹۹/۰۲/۱۴
۹:۲۰ ب٫ظ

تحلیلگر رسانه‌ای بین الملل گفت: حرکت تبلیغاتی علیه گروه مقاومت در رسانه های افغان، به کشورهایی باز می گردد که مخالف توسعه کشورهای مقاومت در منطقه هستند.

پشت پرده برنامه شبکه طلوع افغانستان علیه فاطمیون

به گزارش الأمه:

فرزان شهیدی تحلیلگر رسانه‌ای بین الملل در برنامه «رویداد» رادیو گفت وگو، در خصوص بازتاب رسانه ای عنادورزی آمریکایی ها با گروه فاطمیون و دست های پشت پرده عاملان رسانه ای در افغانستان گفت: حرکت تبلیغاتی علیه این گروه مقاومت در رسانه های افغان، به کشورهایی باز می گردد که مخالف رشد و توسعه کشورهای مقاومت در منطقه هستند.

وی ادامه داد: افغانستان در شبکه تلویزیونی طلوع پرچم فاطمیون را در کنار داعش نمایان ساخت و قصد القای مطالبی ضد مقاومت را داشت؛ البته دولت افغانستان این مسأله را رد کرده و این کار را به دست های نفوذی در این شبکه رسانه ای نسبت داده است.

شهیدی تصریح کرد: حتی گفته شده پولی به رسانه های افغانستانی داده اند تا به این کار دامن بزنند، البته اقدامات آمریکا نیز در این حوزه مشکوک است.

وی افزود: آمریکا با توجه به توافق با طالبان، قرار است افغانستان را ترک کند و به نظر می رسد آمریکا در پی دستاویزهای رسانه ای برای تثبیت حضور خود در افغانستان است و امنیتی کردن فضای رسانه ای افغانستان از سوی امریکا در همین راستا قابل تحلیل است.

وی همچنین در خصوص تفاوت ماهوی گروه های مقاومت در منطقه و لزوم تبیین رسانه ای آن ها گفت: حشدالشعبی در داخل عراق شکل گرفته است، اما لشکر فاطمیون توسط ایران تشکیل شد و عمدتا در سوریه ماموریت یافته است؛ برخی رسانه ها ادعا دارند بخشی از فاطمیون وارد افغانستان شدند و قصدشان سازماندهی نیروهایی برای حمله به تروریست های آمریکایی است. البته این اتهام واهی بوده و سندی برای آن ارائه نشده است.

 

منبع: فارس