۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۴:۲۶ ب٫ظ

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اعتراض نسبت به آتش‌سوزی قرآن کریم و تخریب مساجد در بحرین، از علما و زعمای عالم اسلام خواست تا هیئت‌های تحقیق خود را به کشور بحرین اعزام کنند.

پیام و اعتراض شدید آیت‌الله صافی به وقایع بحرین

پیام آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول الله صلّى الله علیه و آله:

«اذا التبست علیکم الفتن کقطع اللیل المظلم فعلیکم بالقرآن»

علماء اسلام، زعماء اصلاح، حافظان حدود و ثغور دین مبین، حافظان قرآن مجید؛

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

تعالوا علی القرآن نبکی و نلطما

به‌ حول الله تعالی و قوته، کشورهای وطن بزرگ اسلامی در حال حاضر شاهد یک نهضت بیداریِ قرآنی اسلامیِ استعمارگریز و استقلال‌طلب و بازگشت به هویت استضعاف شده از سوی مستکبران جهان هستند. صدای تکبیر مسلمانان به گوش تمام ملل و مردم دنیا می‌رسد. تظاهرات و جماعات و به ویژه جمعه‌های آنها را شرق وغرب می‌بینند، گویی صدای دلنواز توحیدی «قولوا لا اله الّا الله تفلحوا» را مردم همه اقطار و مناطق می‌شنوند، چه نوای روح‌بخش و چه آهنگ رسا و اتحاد آفرین.

در این میان طواغیت زمان و دشمنان عدالت و سران سلطه‌های وابسته و دست‌نشانده، نگهبانان سلطه‌گران غرب مانند آمریکا و دول اروپا در داخل جوامع اسلامی، در برابر این قیام مقدس قرار گرفته از درک این حرکت اسلامی رو به پیش، بازمانده و همچنان بر ذلت وابستگی به مستکبران پافشاری می‌کنند امّا به نصرت خدا تلاششان بی‌ثمر و در برابر این قیام اسلامی مغلوب و محکوم شده و می‌شوند.

مسلمانان بحرین ـ این منطقه‌ای که سابقه‌‌ اسلامیتش، به عصر آغاز طلوع آفتاب جهانتاب اسلام می‌رسدـ نیز در این قیام اسلامی با سایر کشورهای عربی در نفی وابستگان به استکبار آمریکا هم‌نوا و هم‌صدا شدند و خواستار حکومت مردمی بر اساس عدل اسلامی شدند و با تظاهرات سالم و دور از برخوردهای فیزیکی مطالب خود را طرح کردند و افرادی را که به نام آل خلیفه بر آنها به زورِ بیگانه مسلط بودند به احترام به حقوق مردم دعوت کردند و می‌رفتند که آل خلیفه را در مقابل حق و مطالبات اسلامی تسلیم کنند ولی استکبار آمریکا که این جریان را صد درصد با منافعش در منطقه معارض می‌دید با رفت و آمدهای مکرّر وزیر دفاعش به عربستان و بحرین، حاکمان آل سعود را به مداخله در بحرین و اعزام نیرو مأمور کرد و اکنون بیش از یک ماه است که انتفاضه‌ مشروع و سالم بحرین ادامه دارد و سربازان سعودی با کمال بی‌رحمی به نسل‌کشی و قتل عام زن و مرد، صغیر و کبیر و حتی بازداشت و شکنجه بیماران و پرستاران و پزشکان بیمارستان‌ها و هجوم به دبستان‌ها و دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه ادامه داده و انواع جرائم را مرتکب می‌شوند.

ابعاد این مداخله و جوانب متعدد آن هر کدام بی‌سابقه، وحشتناک و شرم‌آور است.

آنچه به ویژه در مورد آن به علمای بزرگ و زعمای کشورها و انجمن‌ها و جمعیت‌های دینی و قرآنی در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی مصر، ترکیه، پاکستان، اندونزی، مالزی، افغانستان و نقاط و مناطق دیگر هشدار می‌دهیم اهانت و هتک حرمت‌های سربازان آل سعود و آل خلیفه نسبت به قرآن مجید و مساجد مسلمین است. قرآن‌ها را به آتش کشیدند و نزدیک به 30 مسجد بزرگ را تخریب کرده‌اند که هر مسلمانی را غرق در اندوه و عزا می‌کنند.

اگر مسلمانان در به آتش کشیدن قرآن به وسیله یک کشیش، اعلام عزا و تظاهرات کردند اکنون در بحرین نیروهای آل خلیفه و آل سعود ـ این مدعیان خدمت به حرمین شریفین ـ قرآن‌ها را در شهر اسلام و برابر چشم مسلمانان به آتش می‌کشند و مساجد را ویران می‌کنند و آمریکا و اذناب آن مداخله‌ سعودی را در بحرین قانونی ‌می‌دانند و سازمان ملل و مراکز حفظ حقوق بشر و کنفرانس کشورهای اسلامی همه با سکوت خود آن را تأیید می‌کنند.

چرا مجامع اسلامی جهان اسلام و مقامات مردمی و دینی و فرهنگی، مثل ازهر شریف ساکت نشسته‌اند و حداقل قرآن‌سوزی و تخریب مساجد را محکوم نمی‌کنند؟ چرا برای بررسی این وضع پر از جسارت و اهانت و رسیدگی و تحقیق در این موضوع، هر کدام هیئت‌هایی از علماء و دانشمندان بی‌غرض و اساتید دانشگاه‌ها را به بحرین نمی‌فرستند تا از نزدیک به عمق این جسارت و قساوت مطلع شوند؟ چرا در امر قرآن مجید بی‌تفاوتی و بی‌اعتنایی می‌شود؟

همه نهاد‌ها و مساجد و مجامع اسلامی برحسب وظیفه دینی و غیرت اسلامی باید عکس‌العمل نشان دهند و هیئت‌هایی به بحرین برای استنکار اهانت‌های سربازان آل خلیفه و آل سعود نسبت به قرآن کریم و هم‌دردی با مسلمانان مظلوم بحرین بفرستند. توقع و انتظار این است که فوری این هیئت‌ها از همه کشورهای اسلامی و از مراکز و مجامع علمی اعزام شوند و حداقل، انکارِ این منکرات بزرگ را نشان دهند.

«ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم»

کونوا اشدّاء علی المستکبرین و عمالهم الظالمین و العاقبة‌ للمتقین

حوزه علمیه قم

جمادی الاولی 1432

 

زمان انتشار : 1390-01-01