۱۳۹۷/۰۱/۳۰
۸:۵۸ ب٫ظ

این سریال توانسته پس از سال‌ها ترس و ارعاب از جانب رژیم صهیونیستی و پراکندگی جریان‌های مختلف نوعی وحدت را به نمایش بگذارد که شامل تمامی جریان‌ها، احزاب و حتی طائفه‌های لبنانی در زیر پرچم مقاومت می‌شود. این گروه‌ها و طائفه‌ها اگرچه در برخی مسائل با یکدیگر متفاوت هستند اما همگی بر

پیروزمندان نمایش اتحاد لبنان

«پیروزمندان» عنوان سریالی است که مدتی است در لبنان پخش می‌شود. این سریال اگرچه درمورد سیاست نمی‌باشد، اما گویا توانسته است با به تصویر کشیدن اتحاد گروه‌ها و احزاب مختلف لبنانی، بعد جدیدی از سیاست را به تصویر بکشاند.

سایت خبری المنار چندی پیش در سایت خود مطلبی را درباره این سریال درج کرد و نوشت: اگرچه در ظاهر سریال «پیروزمندان» با هدف و موضوع سیاست تهیه و تولید نشده است و نقش‌های مختلف بازیگران پیرامون مسائل مقاومت، اسارات و اشغال به رشته تحریر درآمده، اما باید اعتراف کرد که این برنامه در واقع گروه‌های مختلف سیاسی در لبنان را متحد کرده است.

المنار همچنین این سریال را برنامه موفقی دانسته است که توانسته پس از سال‌ها ترس و ارعاب از جانب رژیم صهیونیستی و پراکندگی جریان‌های مختلف نوعی وحدت را به نمایش بگذارد که شامل تمامی جریان‌ها، احزاب و حتی طائفه‌های لبنانی در زیر پرچم مقاومت می‌شود. این گروه‌ها و طائفه‌ها اگرچه در برخی مسائل با یکدیگر متفاوت هستند اما همگی بر سر موضوع مقاومت در برابر رژیم غاصب اسرائیل متحد و همراه هستند.

«طونی عیسی» یکی از بازیگران این مجموعه با نقش‌های مختلفی در این سریال حضور داشته است که از میان آن‌ها نقش آقای موسوی مهم‌ترین و برجسته‌ترین نقش بوده است.  وی که در سری دوم این مجموعه نیز حضور دارد، درباره سری جدید «پیروزمندان» به المنار گفت: این بخش جدید به دوره‌ای از تاریخ لبنان اشاره دارد که تقریبا کمتر کسی درمورد آن اطلاع دارد. خود من نیز چیزی از این دوره نمی‌دانستم و هنگامی که مطالب تاریخی مربوط را مطالعه کردم، مشتاق شدم که در سری دوم مجموعه «پیروزمندان» نیز شرکت کنم.

وی در توضیح بیشتر افزود: این دوره سال‌های 1986 تا 1992 را دربرمی‌گیرد. در این سال‌ها مردانی از لبنان علیه مواضع اسرائیل حمله بردند و به خسارت‌هایی را به این رژیم غاصب وارد کردند. مردان مقاومتی که لبنان را روسفید کردند و خود نیز در راه پایداری این سرزمین جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند. افرادی که برای اعتلای نام سرزمینشان جان‌فشانی کردند و هیچ نگاه طائفه‌ای و یا تبعیضی نداشتند.  

http://www1.almanar.com.lb/adetails.php?eid=266759&cid=41&fromval=1&frid=41&seccatid=101&s1=1

 

 

زمان انتشار : 1391-04-21