۱۳۹۷/۰۲/۰۳
۳:۰۵ ب٫ظ

احمد مراد: می‌دانستم این کار من خطرناک‌ترین کاری است که در زندگی انجام داده‌ام. من تصمیم گرفته بودم درمورد رژیم مبارک و افرادی که پیرامون او بودند افشاگری کنم. اما نمی‌توانستم بپذیرم که در این مورد چیزی ننویسم.

چاپ کتابی از نقاش فرعون مصر

نوشتن حقایق و برملا کردن فسادهای سیاسی و مالی دولت‌ها پس از سقوط دولت و رژیم فاسد در جای خود ارزشمند و حایز اهمیت است. اما کار نویسندگانی که در زمان قدرت و سیطره حاکمان و قدرتمندان فاسد شجاعت و جسارت نوشتن از مشکلات اجتماعی را دارند و با فراموش کردن خطرهایی که زندگی آن‌ها و گاه خانواده آن‌ها را دربرمی‌گیرد،  حقیقتا امری است که نمی‌توان برای آن ارزش و قیمت مادی قرار داد.

به نقل از سایت المنار «احمد مراد» نویسنده مصری است که اولین داستان خود را در سال 2007 به چاپ رساند و در آن داستان به افشای فساد سیاسی رایج در دولت حسنی مبارک اشاره کرد.

«احمد مراد» نقاش مخصوص حسنی مبارک بود که به لحاظ نزدیکی با فرعون مصر، این امکان را داشت که از خبرهای پشت پرده بسیاری مطلع باشد و با نیروی نویسندگی خود آن‌ها را در قالب یک داستان بنویسد و در اختیار هم‌وطنان خود قرار دهد و به این وسیله در آماده سازی مقدمات پیش از شروع انقلاب مصر سهیم باشد.

داستان «سرگیجه» روایتی حوادث و اتفاقاتی است که در طی سال‌ها کار «احمد مراد» در سمت تصویرگری مبارک مشغول به کار بود.

«مراد» نویسنده و تصویرگر داستان «سرگیجه» درمورد این زمینه می‌گوید من صبح با حسنی مبارک بودم و شب‌ها علیه او مطلب می‌نوشتم.

او در ادامه توضیح می‌دهد که می‌دانستم این کار من خطرناک‌ترین کاری است که در زندگی انجام داده‌ام. من تصمیم گرفته بودم درمورد رژیم مبارک و افرادی که پیرامون او بودند بنویسم. اما نمی‌توانستم بپذیرم که در این مورد چیزی ننویسم. من خودم را این طور قانع کرده بودم که اگر هر اتفاقی برایم بپیش بیاید خواست و اراده خدا بوده است.

این نویسنده 33 ساله در طی انقلاب و 18 روزی که در پایان آن مبارک از مسند ریاست جمهوری کناره‌گیری، کرد همراه او بود و در طی این مدت به معترضان ملحق نشد. او خود در توجیه این مطلب می‌گوید من با قلبم همراه آن‌ها بودم.

تاکنون یازده هزار نسخه از این کتاب در مصر به فروش رفته است. کتاب راوی داستانی است از جشن‌های مبارک و همچنین اسرار زیادی را درمورد نظام مبارک فاش می‌کند.

 

زمان انتشار : 1391-03-08