۱۳۹۷/۰۲/۰۸
۶:۱۴ ب٫ظ

این کتاب با انتخاب موضوعی دقیق در مسئله انقلاب‌های عربی به خوبی هر مخاطبی را جذب می‌کند تا از راز این حوادث که ناگهان و در عین حال بسیار قوی ظاهر شدند باخبر شود. نویسنده تحقیقات عمیقی را در این زمینه ارائه می‌کند و در واقع اکثر مقاله‌ها و تجزیه و تحلیل‌های نوشته شده در روزنامه‌ه

چرا جوانان؟.. چرا در این زمان؟

آغاز هر انقلابی می‌تواند شروعی به سمت دنیایی بهتر و رسیدن به آرمان‌های افراد جامعه باشد. به همین دلیل شناخت عوامل و سازندگان انقلاب یکی از مهم‌ترین مسائلی است که پس از هر تغییر و تحول بزرگی در حد انقلاب می‌بایست مورد بررسی قرار بگیرد.

 «فضاهای اخیر 2011... آنچه مردم می‌خواهند» عنوان کتابی است از حمود ابوطالب که درمورد انقلاب‌های اخیر جهان عرب نوشته شده است. این کتاب اولین کتابی نیست که به موضوع حوادث اخیر جهان اسلام توجه کرده باشد و سعی در بحث و بررسی درمورد این اتفاق بزرگ داشته باشد و مطمئنا آخرین کتاب نیز نخواهد بود.

طبق گزارش سایت خبری میدل ایست آن لاین تفاوت این کتاب با کتاب‌هایی که پیش از آن نوشته شده در عمق بررسی مسائل و عواملی است که منجر به این انقلاب‌ها شده است. این سایت در مطلبی که درمورد کتاب «فضاهای اخیر 2011...آنچه مردم می‌خواهند» نوشته است، می‌گوید که تمام کتاب‌هایی که پیش از این نوشته شده‌اند از عمق و دقت لازم در زمینه بررسی عواملی که منجر به روی دادن این انقلاب‌ها شده است بی‌بهره‌اند.

اما کتاب مذکور از حمود ابوطالب از این لحاظ متمایز است و به دقت این مسئله را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. سئوال‌های مهم «چرا جوانان؟» «چرا در این زمان؟» مهمترین و بارزترین نکته‌ای است که ابوطالب در پی پاسخ دادن به آن است.

این کتاب که در 191 صفحه در سایز متوسط، توسط انتشارات دارالعربیه للعلوم  به چاپ رسیده است، با انتخاب موضوعی دقیق در مسئله انقلاب‌های عربی به خوبی هر مخاطبی را جذب می‌کند تا از راز این حوادث که ناگهان و در عین حال بسیار قوی ظاهر شدند باخبر شود. نویسنده تحقیقات عمیقی را در این زمینه ارائه می‌کند و در واقع اکثر مقاله‌ها و تجزیه و تحلیل‌های نوشته شده در روزنامه‌ها را در کتاب خود می‌آورد.

طبق مطالب این سایت کتاب مذکور در نهایت پاسخی برای سوال «چرا در این زمان؟» ارائه نمی‌کند. نویسنده در این کتاب به اوضاع و احوالی که منجر به انقلاب در تونس، مصر، یمن، لیبی و سوریه شد، می‌پردازد.

 

زمان انتشار : 1391-02-17