۱۳۹۷/۰۵/۱۳
۱۲:۰۱ ب٫ظ

سردبیر مهمترین رسانه مکتوب دولتی مصر هر آنچه را که خواست قلبی عربستان و آمریکا در متهم نشان دادن ایران است و انواع فعالیت‌های عجیب را نثار شبکه‌ای کرده که تازه در حال راه‌اندازی است.

چرا سردبیر مصری‌ها به هوسا تی‌وی حمله کرد؟

به گزارش الأمه به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا:

در روزهایی که شبکه در حال راه‌اندازی «هوسا تی‌وی» با هدف قرار دادن مردم آفریقا، در حال پیمودن مسیر خود برای آماده کردن امکانات شروع به کار است و اخیراً نیز وب‌سایت آن آغاز به کار رسمی کرد، جالب است با مروری بر مطلب چند ماه پیش «الاهرام» به قلم اشرف عبدالمنعم، گذری بر زمینه‌های ضرورت راه‌اندازی این شبکه و پشت پرده سمپاشی‌ها علیه آن، داشته باشیم:

هدف آقای سردبیر متهم نشان دادن ایران

اشرف عبدالمنعم سردبیر مهمترین رسانه مکتوب دولتی مصر در مقاله‌ای با این مضمون که «هوسا تی‌وی جدیدترین سلاح رسانه‌ای ایران است و این بار آفریقای غربی را هدف گرفته»، هر آنچه را که خواست قلبی عربستان و آمریکا در متهم نشان دادن ایران است مدنظر داشته و انواع فعالیت‌های عجیب را نثار شبکه‌ای کرده که تازه  در حال راه‌اندازی است.

اعراب را به جنگ مذهبی در برابر ایرانی‌ها دعوت می‌کنند

هدف این مقاله این است که شبکه «هوسا تی‌وی» که به زبان مردم غیر عرب صحرای آفریقا و خلیج گینه برنامه پخش می‌کند را نماد توسعه‌طلبی ایرانی بخواند و از اینکه قرار است صد میلیون نفر از آفریقاییان این منطقه به «شیعیان دشمن اعراب»! تبدیل شوند به شدت اظهار نگرانی کرده و در نهایت اعراب را به جنگ مذهبی در برابر ایرانی که یک شبکه فرهنگی فقط بنا کرده دعوت می‌کند.

ظاهراً سردبیر مصری جنایت‌های آل‌سعود را فراموش کرده است

ایرادات توهمناک الاهرام در حالی بیان می‌شود که این حملات وحشتناک سعودی است که اعراب بی دفاع یمن را می‌کشد. نویسنده در حالی نگران کشته شدن اعراب سنی است که نمی‌داند؛ بمب‌های آل سعود یا وهابی که محصول تحریم‌های پزشکی وغذایی تحمیلی بر این کشور است نمی‌توانند سنی یا شیعه را در میان قربانیان خود شناسایی کنند. ائتلاف عربی ضد اعراب یمن که مصر نیز عضو آنست مسئول کشتار اعراب شیعه و سنی در یمن است. همان مصری که بیش از 50 هزار نفر را در دهه 1950 در مصر کشت و حتی از سلاح شیمیایی نیز استفاده کرد که ظاهراً سردبیر مصری به یاد نمی‌آورد.

اشاره بعدی مقاله به پراکندگی حسینیه‌هاست...

بخش دیگری از به ظاهر نقد الاهرام «به حسینیه‌هایی اشاره دارد که در سراسر کشورهای عربی پراکنده شده‌اند» و آن را محصول فعالیت دولت ایران می‌داند! حال آنکه حسینیه‌ها تنها سالن‌هایی خالی هستند که صرفاً برای عزاداری و ذکر مصیبت امامان محل تجمع عزاداران است و در نهایت بعد از دعا و ثنا شاید خوردنی چای و شربتی به عزاداران داده شود. حال کجای این مراسم، کمک ایران را می‌طلبد و جالب‌تر اینکه چه خطری برای کشورهای عربی دارد؟، محل تأمل است.

نویسنده الاهرام از احترام سنی‌ها به اهل‌بیت خبر ندارند

نکته ظریف‌تر ناآشنایی مذهبی نویسنده الاهرام است که نمی داند همه اهل سنت خاصه در کشورهای آفریقایی احترام خاصی به اهل‌بیت گذاشته و برای پسران خود نام‌های خاص شیعه مانند علی، حسن ، حسین یا مهدی را انتخاب می‌کنند که از قرن‌ها قبل مرسوم بوده است. حال آنکه سابقه انقلاب اسلامی در ایران فقط چهل سال است.

عبدالمنعم مردم هوسا را به دشمنان اعراب سنی تبدیل کرد

بخشی از مطلب عبدالمنعم مربوط به تجهیز مردم هوسا برای تبدیل شدن به دشمنان اعراب سنی است که از اقیانوس اطلس تا خلیج فارس گسترده‌اند. این در حالیست که قبایل بیابانگرد هوسا در نهایت به جنوب صحرا راه دارند و بیشتر در خلیج گینه  زندگی می‌کنند که  ارتباطی با اعراب ندارد. اتهام طنز دیگر الاهرام «به ایجاد شبکه‌هایی از مدارس، بیمارستان‌ها و تجارت خانه‌هایی است که در سراسر منطقه هوسایی پراکنده‌اند و با کمک‌های اقتصادی نظامی و اکنون فرهنگی رسانه‌ای در حال محاصره اعراب شمال آفریقا هستند.»

چرا پاپ واتیکان ساکت نشسته است؟

به راستی می‌توان باور کرد دولت ایران که در مسائل اقتصادی خود گرفتار مشکلات بسیاری است و با تحریم‌های شدید غرب دست و پنجه نرم می‌کند آنچنان تمکنی داشته باشد که در مناطق دور دست و گاه صعب العبور صحرای آفریقا چنین اقدامات محکم و هزینه بری را انجام داده باشد؟ البته بیمارستان وکمک انسان‌دوستانه پزشکی از طریق هلال احمر به بسیاری از کشورهای محروم مانند بولیوی و اکوادور در آمریکای لاتین هم که هرگز اسلامی نیستند  تقدیم می‌شود و این ارتباطی با مذهب ندارد جالب‌تر آنکه دولت‌های آمریکای لاتین خواستار توسعه این فعالیت‌ها هستند. آمریکای لاتین منطقه‌ای است که یک اقیانوس با نزدیک‌ترین کشور عرب فاصله دارد و حتی برای ایران از این هم دورتر است. آیا می‌توان باور کرد ایران خواست و استعداد شیعه کردن مردم مسیحی و گاه بی‌دین آمریکای لاتین را با تأسیس شبکه هیسپان تی‌وی و چند بیمارستان داشته است و چرا پاپ واتیکان ساکت نشسته و اجازه می‌دهد پیروان کاتولیک‌اش شیعه شوند؟ اگر چنین است چرا تاسیس شبکه هیسپان تی‌وی که هفت سال از راه‌اندازی‌اش می‌گذرد نه تنها مورد اعتراض پایتخت‌های این منطقه نیست بلکه رؤسای جمهور اکوادور، نیکاراگوئه، ‌بولیوی، ونزوئلا و ... بارها از این شبکه دیدن و یا تقدیر کرده‌اند.

سردبیر مصری به هم‌پیمانی داعش با بوکو حرام اشاره نمی‌کند

نباید از نظر دور داشت که اگر تغییر مذهب یک کشور به تأسیس یک شبکه بود باید کل دنیا وهابی می‌شدند چرا که بیشترین رسانه‌های مستشاری و خیل کثیر مدارس مذهبی از داخل آمریکا تا شرق آسیا متعلق به عربستان وهابی است. نکته دیگر به تشکیل گروه‌های تروریستی وهابی و هم‌پیمان داعش مانند بوکو حرام در کشور نیجریه و نیجر (همان منطقه هوسا)  معطوف است که اصولاً سردبیر الاهرام اشاره‌ای هم به آن نمی‌کند. گروهکی که دولت‌های آن منطقه هنوز هم قادر به سرکوبش نیستند. گروهک  وهابی که هزارن نفر از مردم را کشته یا به بردگی گرفته است. اگر آقای عبدالمنعم کمی وجدان انسانی داشتند، دل‌شان به حال فقرای جهان عرب می‌سوخت که قربانی جهالت سران خود در کشورهایی مانند عربستان و سودان و.. می‌شوند.

آقای سردبیر به عربستان سعودی خیره شو!

رسانه مصری الاهرام چنان به توهم مبتلا شده که فراموش کرده گروه‌های عربی که وهابی‌اند در کشورهای عربی به بریدن سر اعراب مشغول هستند و در رأس آنها القاعده است که رهبرش یک مصری به نام "ایمن الظواهری" فارغ التحصیل الازهر است. سردبیر الاهرام اگر در جستجوی دشمنی برای اعراب و مسئولی برای کشتار بی‌شمار آنان در شرایطی اسفناک مانند مثله و سلاخی شدن است،  لازم نیست به افق‌های دوری چون ایران نگاه کند بلکه کافیست به عربستان سعودی خیره شود که بیشترین  امکانات مالی و حمایت سیاسی را برای راه‌اندازی پایگاه‌های تربیت تروریست در قالب مدارس وهابیت در کشورهای اسلامی هزینه کرده و همچنان به صدور مبلغ وهابیت که البته تخصص سر بریدن هم دارد، ادامه می‌دهد.

نسخه جدید داعش در همه کشورهای اسلامی ادامه دارد

بیایید مشهورترین گروه‌های وهابی مورد حمایت عربستان را برشماریم تا سابقه درخشان تروریسم سعودی را بیشتر بشناسیم؛ جبهه النصره در سوریه و لبنان، جیش الاسلام در سوریه، احرار الشام در سوریه، لشکر جهنگوی در پاکستان، سپاه صحابه در پاکستان، جماعت اسلامی در مصر، طالبان در پاکستان و افغانستان، بوکو حرام در نیجریه، نیجر، کامرون و چند کشور دیگر آفریقایی، جیش العدل در بلوچستان، ابوسیاف در فیلیپین (‌میندانائو)، الشباب در سومالی القاعده و نسخه جدید آن داعش در همه کشورهای اسلامی و این لیست ادامه دارد.....

 

کافیست به عربستان سعودی خیره شد که بیشترین امکانات را برای پایگاه‌های تربیت تروریست در قالب مدارس وهابیت هزینه کرده و به صدور مبلغ وهابیت با تخصص سر بریدن، ادامه می‌دهد.

 
 

این گروه‌های وهابی مسلک فعال در سوریه بودند که رسماً مورد حمایت عربستان سعودی‌اند و توانستند یک کشور را ویران، میلیون‌ها عرب را کشته و ده میلیون را آواره کنند. همه به دلیل وجود هزینه‌هایی که عربستان ضد اعراب سنی در سوریه هزینه کرد. فراموش نکنیم بیشتر مشکلاتی که اعراب دارند از ناحیه خودشان است و این دیگران هستند که مانند ایران یا کشورهای آسیایی و آفریقایی زیر صحرا تاوان آن را می‌پردازند. تنها یک نمونه از این هنرهای عربی تقویت صدام در عراق دهه  1980 است که ابتدا شیعیان ایران و عراق را به خاک و خون کشید و در نهایت به جان کویت و عربستانی افتاد که در آستین‌شان پرورش یافته بود.

آقای عبدالمنعم در لیبی می‌توانید یک شیعه پیدا کنید...؟!

آیا ویران شدن نواحی سنی‌نشین مانند موصل و انبار عراق به دست داعش وهابی به عربستان مرتبط است یا به ایران. اگر الاهرام پاسخی برای آن ندارد دستکم به ویران شدن کشور همسایه‌اش لیبی به دست  ناتو و در رأس آنها امریکا سپس گروه‌های سلفی- وهابی توجه کند. آیا حتی یک شیعه در لیبی می‌توانید پیدا کنید آقای عبدالمنعم؟ اصولاً سلفی‌گری در ذات خود درگیری را پرورش می‌دهد و شاهد هستیم که کشورهای وهابی مانند قطر و عربستان نیز با هم درگیری شدیدی دارند و اگر نبود مشغولیت کشتار اعراب یمن چه بسا میان این دو کشور عربی جنگ آغاز می‌شد.

هدف سردبیر مصری از اختلاف‌افکنی میان مسلمانان، چه بود؟

همه می‌دانیم که فلسطین  شیعه ندارد و یگانه حامی برای اعراب سنی فلسطین فقط ایران اسلامی و غیر عرب است. از این‌رو اشرف عبدالمنعم باید ضمن خجالت بگوید چرا این چنین زیبا در پی اختلاف‌افکنی میان مسلمانان است و تأسیس شبکه‌ای برای تقویت ارتباط فرهنگی و اقتصادی میان ایران و آفریقا چه ربط منطقی‌ با مسائل اختلاف افکنانه مطرح شده در مقاله وی دارد؟