۱۳۹۷/۱۱/۲۸
۹:۴۹ ب٫ظ

روز شنبه مورخ 27/9/1397 "چهارمین نشست دوستداران و علاقمندان زبان و ادبیات فارسی" با حضورجمعی از فارغ التصیلان دانشگاه های کشورمان و دانش آموختگان مرکز فرهنگی ج.ا.ا در لاذقیه برگزارگردید.

چهارمین نشست دوستداران زبان وادبیات فارسی مرکز فرهنگی لاذقیه

به گزارش الأمه:

ابتدا وابسته فرهنگی کشورمان ضمن خوش آمد گوئی و خیرمقدم به شرکت کنندگان و نیز برخی از دوستداران جدید، به نحوه توضیح فعالیت های مرکز آموزش زبان فارسی پرداخت و بیان کرد: این چهارمین نشست دوستداران زبان فارسی در مرکز می باشد که براساس نقطه نظرات خود دوستداران زبان فارسی، نقش مهمی در ایجاد همبستگی میان فارسی دوستان و علاقه مندان به این زبان ایجاد کرده است و از جمله بهترین برنامه به شمار می رود و جای بسی خوشحالی است که بتوانیم این انجمن را بسط و گسترش دهیم.

ایشان در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: می بایست نسبت به پُرکیفت ترشدن این حضور، اندیشه و فکر بهتری بنمایم. لذا، از تمامی دوستان تقاضا دارم تا در هر زمینه ای که توانایی دارند. اعم از شعر و ادبیات و یا ایجاد گروه تئاتر با هم دیگر همفکری نمایند تا این گردهمایی نقش پر رنگتر و بهتری به خود بگیرد.

سپس خانم "ردینه عاقل" از دانش آموزان فعال مرکز، به بیان دستاورد های 40 ساله انقلاب اسلامی ایران پرداخت وگفت: علیرغم تمامی فشارهای و موانع بوجود آمد در مسیر انقلاب اسلامی، ما شاهد رشد و شکوفایی بسیار چشم گیر و درخشان ایران اسلامی هستیم. و این پیشرفت ها باعث شعف و خوشحالی ما اهالی سوریه است.

بعداز آن هریک از دوستداران زبان فارسی به اجرای برنامه خود پرداختند از جمله دکلمه خوانی، اشعاری از حافظ و مولوی و اجرایی یک داستان به صورت گفتگو میان دو تن از دوستداران زبان فارسی.  

همچنین برگزاری سرود و قصه های کوتاه به زبان فارسی از دیگر برنامه های این نشست بود. و به طور کلی بیشتر حاضران به اجرای برنامه متناسب با خود پرداختند.

پس خانم "قمر شاهین" از خاطرات خود در مدت حضورش از ایران برای حضار مطالب شنیدنی و جالب را به زبان فارسی تعریف کرد.

در پایان به تعدادی از فارغ التحصیلان دوره قبل لوح های تقدیر اهداء گردید.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_دمشق