۱۳۹۷/۰۲/۱۴
۹:۲۵ ق٫ظ

نور الشریف: بشار اسد رئیس جمهور سوریه نسخه‌ای دیگر از جمال عبدالناصر است که همه مردم عرب او را دوست داشتند. من هر وقت به تصمیمات بشار اسد دقت می‌کنم به یاد کارها و تصمیمات عبدالناصر می‌افتم.

چهره بشار اسد یادآور جمال عبدالناصر قهرمان

بشار اسد مانند جمال عبدالناصر است و من سعی می‌کنم او را به همگان نشان دهم.

به نقل از سایت خبری المنار، یک بازیگر مصری به نام نور الشریف اخیرا گفته است تغییر از دید کشورهای استعمارگر غربی به این معنا است که در برابر تمام خواسته‌های آن‌ها سر فرود بیاوریم و به خاطر آن‌ها حقوق خود را نادیده بگیریم. این آرزوی آن‌ها درمورد سوریه و رئیس جمهور آن محقق نخواهد شد. نور الشریف در ادامه افزود؛ بشار اسد رئیس جمهور سوریه نسخه‌ای دیگر از جمال عبدالناصر است که همه مردم عرب او را دوست داشتند. من هر وقت به تصمیمات بشار اسد دقت می‌کنم به یاد کارها و تصمیمات عبدالناصر می‌افتم.

او تاکید کرد که در روز 22 اكتبر همین ماه در میان مردم حضور پیدا خواهد کرد و گفت من در میان مردم حاضر می‌شوم تا پرچم مصر و سوریه و عکس رئیس جمهور سوریه و مصر یعنی بشار اسد و جمال عبدالناصر را بالا خواهم گرفت.

شایان ذکر است که برخی از هنرمندان عرب در اعتراضی چهار روزه مقابل مقر دانشگاه عربی قاهره تحصن کرده‌اند. نور الشریف، احمد بدیر، نسرین الحکیم و محمد رافع از جمله این اشخاص هستند.

پیش از این یک بازیگر زن مصری به نام یسرا نیز موضع دانشگاه عربی قاهره نسبت به سوریه را نادرست اعلام کرده بود و در این زمینه گفته بود، من به خاطر خیانت‌های مردم عرب نسبت به سوریه مقاوم تاسف می‌خورم. این بازیگر نیز تاکید کرده بود که در 22 اکتبر حضور پیدا خواهد کرد و پرچم دو کشور سوریه و مصر را با خود حمل خواهد کرد.    

جمال عبدالناصر در 15 ژانویه 1918 دیده به جهان گشود. او دومین رئیس جمهور مصر بود. او در کشور خود به تسریع روند مدرنیزاسیون و اجرای اصلاحاتی دست زد و همچنین برای مدت کوتاهی مصر را با سوریه متحد کرد و جمهوری متحده عربی را بنیان گذاشت. عبدالناصر در 28 سپتامبر 1970 درگذشت. 

 

زمان انتشار : 1391-01-29