۱۳۹۷/۰۴/۲۳
۱۱:۵۲ ق٫ظ

به همت مرکز فرهنگی لاذقیه چهل و ششمين دوره آموزش زبان فارسی (دوره تابستان) گشایش یافت.

چهل وششمین دوره آموزش زبان فارسی در مرکز فرهنگی لاذقیه برگزار شد

به گزارش الأمه به نقل از رایزنی فرهنگی دمشق:

در ابتدا کلیپ کوتاهی از مناظر طبیعی کشورمان و نیز برخی دست آوردهای فن آوری جمهوری اسلامی ایران در زمینه های گوناگون و از جمله پیشرفتهای چشمگیر در صنعت، فضا، فن آوری نانو...با زیرنویس عربی پخش شد كه مورد توجه فارسی آموزان قرار گرفت. 

پس از آن آقای نادر آزاد وابسته و مدیر مرکز فرهنگی لاذقیه،ضمن خوشآمدگویی به کلیه فارسی آموزان در دوره جدید، به طور ویژه از فارسی آموزان دوره اول که برای اولین بار در دوره های آموزشی زبان فارسی در مرکز فرهنگی لاذقیه شرکت می کردند، تقدیر کرده و برای آنها آرزوی موفقیت نمود.

وی ضمن بیان فعالیتهای مرکز فرهنگی لاذقیه و در راس آنها به تدریس زبان فارسی با بکارگیری از بهترین اساتید موجود سوری اشاره وخاطر نشان کرد: سه استاد سوریه ای  دوره کنونی، دارای مدرک دکتری زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه های معتبر جمهوری اسلامی ایران هستند و سابقه تدریس قبلی در مرکز فرهنگی لاذقیه را  نیزدارند و این یکی از مزایای مهم آموزش زبان فارسی در مرکز فرهنگی لاذقیه است.

مدیر مرکز فرهنگی لاذقیه همچنین از فارسی آموزان خواست تا فراگیری این زبان را جدی گرفته و با تمرین مستمر، کوشش فراوان، بکارگیری وسایل کمک آموزشی نظیر لوحهای فشرده ای که مرکز فرهنگی دراختیارآنها قرار می دهد و نیزمشاهده فیلم های به زبان فارسی که در مرکز موجود است، این زبان را خیلی خوب فراگیرند.

 وی همچنین به تماشای برنامه های ده ها کانال فارسی زبان کشورمان بر روی ماهواره "بدر 5 "که  به طور بیست و چهار ساعته برنامه پخش می کنند، توصیه واز فارسی آموزان خواست با یکدیگر به زبان فارسی صحبت کنند تا سرعت یادگیری ایشان افزایش یابد.

نادر آزاد به فارسی آموزان وعده داد که در صورت موفقیت در این زبان و تسلط در مکالمه، بهترین آنها برای شرکت در دوره آموزشی دانش افزایی در ایران انتخاب و اعزام شود .چنانچه در تابستان سال1395 آقای عیسی الاشقر و در تابستان 1396خانم یارا رستم از فارسی آموزان مرکز فرهنگی لاذقیه که تسلط نسبی بر مکالمه و نوشتن فارسی داشت ، از طرف مرکز فرهنگی به کشورمان اعزام و بیش از سه هفته را در جمهوری اسلامی ایران گذرانده و نماینده لاذقیه در این دوره بودند همچنین در امتحان سطح میانی در میان فارسی آموزان دهها کشور حاضر در دوره دانش افزایی، خانم یارا رستم رتبه نخست را بدست آورد.

سپس آقای حسینی درقه وابسته فرهنگی جدید برای فارسی آموزان صحبت کرد.

ایشان ضمن خوشامدگویی وآرزوی موفقیت شرکت کنندگان این دوره ، به اهتمام و توجه جمهوری اسلامی ایران به یادگیری زبان فارسی و تشریح نقش بنیاد سعدی دراهمیت تعلیم زبان و ادبیات فارسی پرداخت وبیان کرد: به همت بنیاد سعدی که متولی اصلی آموزش زبان و ادبیات فارسی درایران است کتاب های آموزشی جدید زبان فارسی تحت عنوان مینای 1 - 2 و کتاب گام، با تلاش یک گروه دانشگاهی مُجرب تهیه و چاپ شده است که به زودی دراختیارعلاقمندان قرارخواهد گرفت .

شایان ذکراست: فارسی آموزان این دوره، در گروه سنی مختلف قرار گرفته اند و اکثراً جوان می باشند که در 5 سطح آموزشی این دوره ها را سپری خواهند کرد.

پایان بخش مراسم نیز پذیرایی از شرکت کنندگان در افتتاحیه بود و سپس مطابق رویه دوره های گذشته ، فارسی آموزان با اساتید خود، هر کدام در یک کلاس گرد هم آمده تا روزها و ساعات حضور در دوره آموزشی را با توافق اکثریت-و البته با جلب نظر مرکز- انتخاب کنند.