۱۳۹۷/۰۳/۰۴
۸:۱۰ ب٫ظ

دولت ژاپن در نظر دارد تا هياتي از كارشناسان و متخصصاني را براي تحقيق در خصوص بحران رو به پيشرفت نيروگاه هسته‌اي فوكوشيما به كارگيرد.

ژاپن محققان هسته‌ای استخدام می‌کند

به نقل از خبرگزاري شينهوا‌، دولت ژاپن امروز سه‌شنبه تصميم گرفت كه هياتي از كارشناسان را به كار بگيرد تا دلايل بحران هسته‌اي رو به پيشرفت در راكتور شماره يك نيروگاه هسته‌اي فوكوشيما را تحقيق كند.

بر اساس اين گزارش، "يوشيتو سنگوكو " دبيراول كابينه ژاپن در كنفرانس خبري گفت كه "يوتاروهاتامورا " پروفسور بازنشسته دانشگاه توكيو رياست اين تحقيق را برعهده خواهد گرفت.

سنگوكو گفت هيأت مذكور واجد شرايط است تا به اسناد مرتبط و سوالات مربوط دسترسي داشته باشد.

به گزارش رسانه‌هاي محلي اين هيات در نظر دارد تا گزارش ميان دوره‌اي را در خصوص اين موضوع در ماه دسامبر تدبير كند و تا تابستان 2012 به نتيجه گزارش نهايي برساند.

شركت تپكو، متصدي نيروگاه اتمي داييچي فوكوشيما در ژاپن، خطر نشست مواد پرتوزا در دو راكتور ديگر اين نيروگاه را تاييد كرد.

تپكو امروز اعلام كرد كه علاوه بر راكتور شماره يك نيروگاه اتمي داييچي، ذوب ميله هاي سوخت در راكتورهاي شماره دو و سه نيز از ابتداي آسيب به سيستم خنك كننده اين نيروگاه، بحران ساز شده‌اند.

جونيچي ماتسوموتو مديركل تپكو گفت: با توجه به وضعيت راكتورهاي شماره دو و سه تلاش شده بود تا در واقع با اعمال مديريت، ظرفيت خنك سازي آنها در دوره‌اي كوتاه حفظ شود.

پيش از اين، مسئولان دولتي و نيز كارشناسان نيروگاه هاي اتمي، از افزايش سطح راديواكتيور موجود در سه راكتور نيروگاه داييچي خبر داده بودند اما تپكو تنها اين موضوع را در راكتور شماره يك تاييد كرده بود.

بر اساس اين گزارش، در زلزله و سونامي 11مارس، چهار راكتور هسته‌اي نيروگاه برق فوكوشيماي ژاپن به شدت آسيب ديد و بخش وسيعي از تاسيسات زيربنايي مناطق زلزله از بين رفت.

دولت ژاپن تخمين زده است كه به 25 تريليون ين براي بازسازي كشور خود نياز دارد. اين بودجه اضطراري با هدف رفع بخشي از خرابي‌هاي ژاپن و انجام اقدامات رفاهي از جمله ارائه مسكن موقت، احياي زيرساخت‌ها و وام‌هاي مرتبط به بلاياي طبيعي درخواست شده است.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01