۱۳۹۸/۰۶/۰۶
۲:۳۱ ب٫ظ

مراسم رونمایی از کتاب «ساده‌رنگ» که حاصل روایتِ خاطرات فرهنگی و هنری «مجید دلدوزی» است، لحظاتی پیش با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در سالن کانون جوانان بسیج تبریز آغاز شد.

کتاب «ساده رنگ» رونمایی شد/ پیام مدیر کل مراکز فرهنگی امام خمینی(ره) در لبنان برای رونمایی از کتاب

به گزارش الأمه:
مراسم رونمایی از کتاب «ساده‌رنگ» از ساعت 18 در سالن کانون جوانان بسیج تبریز در حال برگزاری است.

در این مراسم پیام شیخ نزار سعید العاملی مدیر کل مراکز فرهنگی امام خمینی(ره) در لبنان در رابطه با این اثر  قرائت شد.

مدیر کل مراکز فرهنگی امام خمینی(ره) لبنان در این پیام با اشاره به اهمیت کشور لبنان در منظومه فکری امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی گفت: مقاومت اسلامی لبنان ثمره آن تلاش ها و خون هایی است که فرزندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر کوه های جبل عامل در مواجهه با صهیونیست ها تقدیم کردند.

شیخ نزار سعید العاملی با اشاره به تاریخ مهم و حساس لبنان بعد از انقلاب اسلامی کتاب «ساده رنگ» را بیان کننده جزئیات تاریخ لبنان، حزب الله و مقاومت اسلامی دانست و بیان کرد: برادر مجید دلدوزی و کتاب «ساده رنگ» از آن زمان مهم و حساس در تاریخ لبنان و حزب الله و مقاومت سخن گفته و از تجربه اش و جزئیات آن تاثیر در ایران و لبنان سخن گفته است لذا امیدوارم این کتاب به زبان عربی ترجمه شود و خواننده عرب و نسل جدید از آن تجربیات مطلع شده و از آن دوره حساس و دقیق در تاریخ معاصر ما بهره ببرند

 

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به راستی که پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری عبد صالح روح الله الموسوی الخمینی بارقه امیدی برای همه مستضعفین و ستم دیدگان جهان برای آینده ای درخشان به نور حضرت بقیه الله (عج) بود.

و در این بین لبنان که در عقل و روح امام خمینی(قدس سره) موقعیت خاصی داشت سهم بزرگی از این امید را داشت که نمایندگان امام از تهران تا سرزمین جبل عامل آمده بود تا لبنان را از ظلمت و قهر و استبدادی که استعمار بر ما تحمیل کرده بود و باعث تغییر هویت ما و تخریب فرهنگ ما شده بود، خارج کند.

پس سربازان امام خمینی(ره) از فرزندان سپاه پاسداران و فرزندان حوزه های علمیه شروع کردند به نشر بیداری و احیای ارزش ها و بازگرداندن امت به فرهنگ و مکتب حسینی که اسلام اصیل محمدی به آن فرا می خواند.

و مقاومت اسلامی لبنان ثمره آن تلاش ها و خون هایی است که فرزندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر کوه های جبل عامل در مواجهه با صهیونیست ها تقدیم کردند.

این مقاومت که امروز نقطه قوت محور مقاومت به رهبری نائب الحجه امام خامنه ای است و به نوری تبدیل شده است که ملت های منطقه از فلسطین تا یمن و عراق و سوریه از آن بهره می برند و از شکست صهیونیست ها در سال 2000 تا پیروزی در جنگ 33 روزه 2006 تا شکست دواعش در سوریه در سال 2017 همگی لحظات پیروزی الهی به برکت التزام به مسیر امام خمینی(ره) و رهبری ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای مدظله العالی است

به راستی که برادر مجید دلدوزی و کتاب «ساده رنگ» از آن زمان مهم و حساس در تاریخ لبنان و حزب الله و مقاومت سخن گفته و از تجربه اش و جزئیات آن تاثیر در ایران و لبنان سخن گفته است لذا امیدوارم این کتاب به زبان عربی ترجمه شود و خواننده عرب و نسل جدید از آن تجربیات مطلع شده و از آن دوره حساس و دقیق در تاریخ معاصر ما بهره ببرند

برادر شما/ شیخ نزار سعید العاملی

مدیر کل مراکز فرهنگی امام خمینی(ره) در لبنان

6 شهریور 1389

26 ذیحجه 1440

گفتنی است کتاب «ساده‌رنگ» که حاصل روایتِ خاطرات فرهنگی و هنری «مجید دلدوزی» است، به‌همت واحد تاریخ‌شفاهی دفترمطالعات جبهۀ فرهنگی انقلاب‌اسلامی تهیه‌شده است و تحقیق و تدوین آن حاصل تلاش «غلامرضا قلی‌زاده» است.

«مجید دلدوزی»، هنرمند و گرافیست تبریزی، متولد سال ۱۳۳۴ محلۀ شاه‌آباد تبریز است. تحصیلات آقای «دلدوزی» ریاضی است اما مدتی‌بعد، او به وادی هنر کشیده می‌شود. روابط‌عمومی نهضت سوادآموزی تهران، واحد امورتربیتی آموزش‌وپرورش و واحد تبلیغات سپاه‌پاسداران انقلاب‌اسلامی، ازجمله مجموعه‌‌هایی است که «دلدوزی» در مسیر هنری و انقلابی خودش در آن‌ها حضور داشته است. بسیاری از آرم‌ها و نشانه‌های نهادهای انقلابی و طراحی نشریات و پوسترهای انقلاب از آثار اوست.