۱۳۹۷/۱۱/۰۶
۴:۴۹ ب٫ظ

یک نویسنده مسلمان انگلیسی اقدام به نگارش کتابی با عنوان «بصیره: بکستبالیستی که می گویند ان شاءالله» کرده است. این کتاب دختران مسلمان و محجبه را به شرکت در فعالیت های ورزشی تشویق می کند.

کتاب کودکان با عنوان «بصیره: بسکتبالیستی که می گوید ان شاءالله»

به گزارش الأمه:

 یک نویسنده مسلمان در انگلستان کتابی برای کودکان به نگارش درآورده که در آن دختران مسلمان را به شرکت در فعالیت های ورزشی با پوشش اسلامی تشویق می کند.

حفصه دبیری یک نویسنده و تصویرگر زن مسلمان درباره انتشار این کتاب با نام «بصیره: بسکتبالیستی که می گوید ان اشالله» گفت: براساس تجربیات شخصی خودم و فقدان چنین کتاب هایی با نگاه متفاوت سبب شد که به نگارش این کتاب دست ببرم.

دبیری که خودش سابقا به ورزش های نتبال و بسکتبال علاقه داشته گفت: من می خواستم کتابی بنویسم و در آن الهام بخش دختران مسلمان برای شرکت در فعالیت های ورزشی باشم. من می خواستم با سیاه نمایی هایی که پیرامون حجاب و گرایش به فعالیت های ورزشی وجود دارد مبارزه کنم.

دبیری در ادامه افزود: مهم است که کودکان با کتاب هایی که می خوانند همزادپنداری داشته باشند و این آنان را قدرتمند می سازد. به علاوه جای شخصیت های سیاه پوست و رنگین پوست نیز در کتاب های کودکان ما تا حد زیادی خالی است و ما کتب زیادی نداریم که از بطن جامعه اسلامی برخاسته باشند.

این نویسنده کتاب کودکان  درباره جای خالی کتاب های اسلامی و تربیتی برای کودکان مسلمان گفت: این مسئله حاکی از یک مشکل نژادی در جامعه مسلمانان به ویژه برای نسل های آینده است که آن ها با آن آشنا می شوند و دست و پنجه نرم می کنند. زندگی روزمره و کودکان مسلمانی که هر روزه به آن ها درس می دهم من را به این نتیجه رساند، هر چند ما مسلمانان قهرمانی چون ابتهاج محمد، نخستین شمشیرباز زن مسلمان در المپیک از سوی تیم آمریکا را داریم.

منبع: حوزه نیوز