۱۳۹۹/۰۱/۲۰
۳:۵۹ ب٫ظ

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج)، طرح جمع‌آوری کمک‌های مردمی و نذر خیّران برای توسعه حرم مطهر امامین عسکریین(ع) آغاز می‌شود.

کمک به بازسازی حرم سامرا از نیمه شعبان آغاز می‌شود

 به گزارش الأمه:

یوسف افضلی معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم توسعه حرم مطهر امامین عسکریین (ع) و نیز تحقق آرزوی سردار حرم‌ساز شهید سپهبد قاسم سلیمانی برای زدودن غبار غربت از حرم سامرا، طرح جمع‌آوری کمک‌های مردمی با مشارکت خیران ۵ استان از نیمه شعبان آغاز می‌شود.

افضلی افزود: براساس این طرح، خیران و دوستداران اهل بیت (ع) در استان‌های اصفهان، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی و زنجان به عنوان استان‌های معین طرح از فرصت معنوی ویژه‌ای برای مشارکت در فیض توسعه حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه حرم مطهر در سامرا، خانه پدری امام عصر (عج) است، گفت: طرح اولیه توسعه حرم به شعاع ۳۰۰ متری تدوین شده است که با همت خیرین از سراسر کشور و به‌ویژه استان‌های معین ذکرشده، کار جمع آوری نذورات آغاز خواهد شد.

افضلی اظهار داشت: ستاد‌های بازسازی عتبات در استان‌های معین بزودی شماره حساب‌های ویژه‌ای را به این منظور اعلام خواهند کرد.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین به فعالیت جهادی ستاد‌های بازسازی عتبات و موکب‌های اربعینی در این ایام اشاره کرد و گفت: خیرین حرم‌ساز در سراسر کشور طی این روزها، کارگاه‌هایی برای تولید اقلام بهداشتی و توزیع آن برای مقابله با ویروس کرونا راه‌اندازی کرده‌اند.

وی در پایان گفت: هموطنان علاقه‌مند به مشارکت در فیض توسعه اعتاب مقدسه در سراسر کشور نیز می‌توانند با شماره‌گیری کد ستاره ۲۳۳ مربع نذر و کمک‌های نقدی خود را به میزان دلخواه اهدا کنند.

براساس این گزارش، پس از دو واقعه تلخ انفجار در حرم مطهر امامین عسکریین (ع) توسط عناصر تکفیرى، ستاد بازسازى عتبات عالیات به صورت جدى پروژه بازسازى و توسعه این حرم مطهر را در دستور کار خود قرار داد.

کار ساخت گنبد حرم مطهر امامین عسکریین (ع) در سال ۸۹، کلید خورد. این گنبد که با مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع بزرگترین گنبد در اعتاب مقدسه به شمار می‎آید، در تابستان ۹۱ با بیش از ۲۳ هزار خشت طلا، طلاکاری شد. پس از آن، ضریح مطهر، صندوقچه‌های قبور و در‌های حرم با همت هنرمندان ایرانی ساخته و در سامراء به بهره‌برداری رسید. سامرا مدفن امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) است که به حرم امامین عسکریین (ع) مشهور است. در کنار مضجع مطهر این دو امام همام، مدفن نرجس خاتون مادر امام زمان (ع) و حکیمه خاتون عمه امام عسکری (ع) نیز قرار دارد. 

 

منبع: فارس