۱۳۹۷/۰۸/۲۸
۶:۴۶ ب٫ظ

کنفرانس «پیامبر نور (ص) محور وحدت مسلمین» به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد پاکستان برگزار شد.

کنفرانس «پیامبر نور (ص) محور وحدت مسلمین» در حیدرآباد پاکستان برگزار شد

به گزارش الأمه:

 کنفرانس «پیامبر نور (ص) محور وحدت مسلمین» در محل سالن اجتماعات خانه فرهنگ کشورمان در حیدرآباد هند برگزار شد.

احمد عبدالله‌پور، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ کشورمان در حیدرآباد طی سخنانی، گفت: پیامبر اکرم (ص) در سرزمینی به نبوت رسید که به دلیل اختلافات قومی و قبیله‌ای به شدت درگیر جنگ و خونریزی بوده و نه تنها برای زنان ارزشی قایل نبودند؛ بلکه دختران را زنده به گور می‌کردند.

وی ادامه داد: اما همین سرزمین پس از نبوت پیامبر اکرم (ص) و استقرار حکومت اسلامی شاهد یکپارچگی مسلمانان و تکریم زنان بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عرفانعلی عرفانی، استاد حوزه جامعه مشارع العلوم و مرکز تبلیغات و تحقیقات اسلامی جامشورو در سخنانی، گفت: تمام خلقت جهان بخاطر پیامبر (ص) است. اگر نور پیامبر (ص) نبود، این جهان هم نبود.

مسعود جمال خانزاده، روحانی اهل سنت اظهار کرد: اسلام دو بازو دارد؛ یک بازو شیعه و بازوی دوم سنی است. شیعه و سنی ضمن حفظ عقاید خود باید با هم متحد باشند. ما باید مثل علامه اقبال و امام خمینی (ره) فراتر از عقاید خود فکر کنیم.

پایان بخش این کنفرانس، سخنرانی عبدالوحید قریشی، معاون حزب جماعت اسلامی ایالت سند پاکستان بود و در ادامه،‌ نصیر میرزا، شاعر و نویسنده معروف و رئیس سابق رادیو دولتی حیدرآباد نیز، با قرائت اشعاری از شاه عبد الطیف بتائی که در باره پیامبر اکرم سروده‌اند، شرح اشعار را برای حاضرین ارائه داد.

 

منبع: حوزه نیوز