۱۳۹۷/۰۲/۰۲
۲:۲۷ ب٫ظ

کودکان با این کار هنری خود پیامی برای کشورهای مختلف جهان داشتند و از این طریق به همه آن‌ها گفتند که خواهان صلح در تمام کشورهای عالم هستند. همچنین به گوش همگان رسانند که با بهار عربی همگام و همسو هستند.

کودکان فلسطینی و رسم پرنده صلح

به نقل از سایت خبری المنار هزار کودک فلسطینی با هم پرنده صلح را رسم کردند. تفاوت این نقاشی با نقاشی‌های دیگر در آن بود که این کودکان در رسم پرنده آزادی از کاغذ و یا مداد استفاده نکردند. بلکه با بدن‌های خود این تصویر را ایجاد کردند.

 

طبق این گزارش کودکان شهر اریحا و اقع در کرانه باختری فلسطین اشغالی با قرار گرفتن در کنار یکدیگر تصویری از پرنده صلح ایجاد کردند. این کودکان همچنین کلمات دوست داشتن و عشق به همه را نیز با همین روش ایجاد کردند.

 

این کودکان با این کار هنری خود پیامی برای کشورهای مختلف جهان داشتند و از این طریق به همه آن‌ها گفتند که خواهان صلح در تمام کشورهای عالم هستند. همچنین به گوش همگان رسانند که با بهار عربی همگام و همسو هستند.

 

در این کار هنری که روز 28 نوامبر (7 آذر) برگزار شد، نزدیک به هزار کودک فلسطینی به مدت سه ساعت با در کنار هم قرار گرفتن، این پرنده صلح را به نمایش گذاشتند. یکی از نقاشی‌های پیکاسو نقاش معروف الهام‌گر این پرنده صلح بوده است. نقاشی مذکور از پیکاسو نیز به همین نام مشهور است.

 

در کنار تصویر این پرنده، عبارت «دوست داشتن» به زبان عربی و عبارت «عشق به همه» به زبان انگلیسی نیز ایجاد شده بود و هدف از نوشتن این عبارات ابراز علاقه و اشتیاق کودکان فلسطینی نسبت به زندگی در فضایی آکنده از عشق و خوش‌بینی بوده است.

 

سامعی مشعشع سخنگوی خبرگذاری غوث در این زمینه گفت انجام این حرکت از طرف مردم فلسطین نشان می‌دهد که فلسطینیان تا چه اندازه نسبت به زندگی در صلح و بیرون از سیطره اشغالگران اطلاع دارند و همچنین نشان می‌دهد که این مردم تا چه اندازه خواستار زندگی در امنیت و آرامش هستند.

 

او در ادامه افزود این کودکان فلسطینی با این حرکت پیام‌های گوناگونی داشتند و یکی از این پیام‌ها این بود که می‌خواستند نشان دهند که با بهار عربی همسو و همگام هستند و این حرکت در سایه بهار عربی نشان از آزادی کودکان و جوانان فلسطینی دارد. آزادی که به لطف آن این کودکان و جوانان قدرت ابراز خواسته‌های خود را پیدا می‌کنند.



زمان انتشار : 1391-03-03