۱۳۹۷/۰۳/۰۱
۶:۳۸ ب٫ظ

سركوب معترضان در «مالديو»، صنعت گردشگري اين كشور را در شرايط بحراني قرار داده است.

گردشگری «مالدیو» در بحران

سركوب معترضان ضد دولتي در «مالديو» با گاز اشك‌آور و باتوم كه خواهان بركناري رئيس جمهوري اين كشور بودند، صنعت گردشگري «مالديو» را در شرايط بحراني قرار داده است.

به گزارش برناما، تظاهركنندگان با گاز اشك‌آور و باتوم به شدت سركوب شدند و دست كم ‌٣٠ تن از آنان از جمله قانونگذاران و دهها معترض زن بازداشت شدند كه اين امر خروج گردشگران از مالديو و لغو سفر بسياري از تورها به مقصد اين كشور را در پي داشت، اين در حالي است كه مالديو در سال ‌‌٢٠١٠ را با رشد ‌‌٢١ درصدي گردشگرانش، موفق به ثبت رکورد جديدي در جذب گردشگر شد.

مالديو همچنين در سال ‌‌٢٠١٠ ميزبان بيش از ‌‌٧٩٠ هزار گردشگر بوده که در مقايسه با سال ‌‌٢٠٠٩، ‌‌١٣٠ هزار نفر بيشتر بوده، البته از روزهاي نخستين سال جاري ميلادي، دولت مالديو اخذ ماليات ‌‌٥/٣ درصدي ويژه‌ي هتل‌ها ارائه دهنده خدمات به گردشگران را آغاز كرده است.

در سالهاي گذشته در راستاي سياست‌هاي دولت مالديو براي توسعه‌ي صنعت گردشگري، هتل‌ها از پرداخت ماليات معاف بودند، اما با رشد چشم‌گير صنعت گردشگري مالديو در سال‌هاي اخير، دولت اين كشور در راستاي توسعه‌ي زيرساخت‌هاي صنعت گردشگري مالديو از جمله فرودگاه‌ها و حمل‌ونقل عمومي، اخذ ماليات از مالكان هتل‌ها را آغاز كرد.

كشور مالديو در اقيانوس هند كه از چند جزيره تشكيل شده، يكي از موفق‌ترين كشور‌هاي جهان در جذب گردشگر در سال‌هاي اخير بوده و پيش‌بيني مي‌شود كه امسال ميزبان ‌‌٧٥٠ هزار گردشگر باشد.

اين درحالي است كه اين كشور كوچك كه ‌‌٧٠ درصد نيروي كار آن در صنعت گردشگري و يا صنايع مرتبط به كار اشتغال دارند، تنها ‌‌٣٣٠ هزار نفر جمعيت دارد.

در سپتامبر ‌‌٢٠٠٩ نيز رييس‌جمهور مالديو از طرح جديد دولت اين كشور براي وضع گونه‌ي جديدي از ماليات تحت عنوان «ماليات سبز» خبر داد كه در راستاي آن، مبالغي تحت عنوان ماليات سبز از گردشگران اين كشور گرفته مي‌شود و از آن براي حفاظت از حيات وحش و طبيعت اين كشور، پاك‌سازي سواحل و جلوگيري از پيامدهاي تغييرات شديد آب‌وهوايي استفاده خواهد شد.

 

زمان انتشار : 1390-01-28