۱۳۹۸/۰۲/۰۹
۱:۰۴ ب٫ظ

گردهمائی مبلّغین پاکستان در تاریخ ۳۱ فروردین گذشته در تالار اجتماعات جامعةالکوثر اسلام آباد توسط امور تبلیغ، اداره اتباطات و امور بین الملل نمایندگی جامعة المصطفی در پاکستان برگزار شد.

گردهمایی بزرگ مبلّغان پاکستان در اسلام آباد برگزار شد

به گزارش الأمه:

 گردهمائی مبلّغین پاکستان در تاریخ ۳۱ فروردین گذشته در تالار اجتماعات جامعةالکوثر اسلام آباد توسط امور تبلیغ، اداره اتباطات و امور بین الملل نمایندگی جامعة المصطفی در پاکستان برگزار شد.

در این گردهمائی برادران و خواهران دو مدرسه المصطفی اسلام آباد و پنج مدرسه پیوسته راولپندی اسلام آباد شرکت کردند و همچنین تعدادی از طلاب جامعة الکوثر و مدرسین مدارس اسلام آباد شرکت کردند.

در آستانه ماه مبارک رمضان و تعطیلات تابستانی به منظور دانش افزائی طلابِ عازم به انجام رسالت تبلیغی، این گردهمائی با محورهای زیر برگزار شد:

بیان تجربیات و نحوه تبلیغِ تبلیغی جماعت

آشنائی با مشکلات و موانع در راه تبلیغ و انحرافات

راه  کارهای جلب قشر جوان و نقش فضای مجازی در هدایت نسل جوان

راه کارهای تبلیغ و عوامل موفقیت مبلّغ

معرفی منابع وتهیه مواد تبلیغی

اخلاص در تبلیغ و اجرو پاداش تبلیغ دین و معارف مکتب مقدس اهل بیت(ع)

نقش آشنائی از روان شناسی مخاطب در تبلیغ

 

این گردهمائی به صورت دو جلسه برگزار شد.

جلسه  اول ازساعت۸:۳۰ صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۲:۴۰ ادامه داشت و جلسه دوم از ساعت ۲ الی ساعت۶ عصر برگزار شد. مبلّغین موفق و با تجربه و آگاه از اوضاع عقیدتی و اجتماعی پاکستان در محورهای مختلف و موضوعات از قبل تعیین شده سخنرانی  کردند.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه در پاکستان حجت‌الاسلام والمسلمین آقای انیس الحسنین از مهمانان تقدیر و تشکر کرد و اهداف و مقاصد گردهمائی را تبیین نمودند و افزودند: فقط انجام تبلیغ اهمیت ندارد، بلکه کیفیت انجام تبلیغ  نیز از اهمیت بسزائی برخوردار است تا تبلیغ  تأثیر لازم را داشته باشد و نتائج مطلوب به دست آید. ایشان گفتند: یکی از رسالت های المصطفی تربیت مبلّغین متقی ، مخلص ، ماهروآگاه از مقتضیات زمان و مکان است تا بتوانند در امر رشد و هدایت مردم  موفّق باشند و چهره واقعی تشیّع را روشن سازند.

مهمان ویژه جلسة قبل از ظهر شیخ محسن علی نجفی دام ظله بود. وی ایام میلاد مسعود منجی عالم بشریت را تبریک گفت و افزود: بشر همه نظام ها را آزموده و به این نتیجه رسیده است که هیچ نظامی سعادت دنیوی و اخروی انسان را تضمین نمی‌کند، لذا منتظر منجی عالم بشریت است تا از رنج ها رهائی یابد و شاهد تحقق وعده الهی و افراشته شدن پرچم عدل و انصاف بر جهان باشد.

وی در توصیه به مبلغان به روش های محبوب شدن و موفقیت یک مبلغ در میان مردم و تاثیرگذاری سخنان او اشاره کرد و افزود: توجه به اوضاع فعلی کشور و آگاهی از توطئه های دشمن بسیار لازم است و بر اتحاد و وحدت بین صفوف علما تأکید کرد.

در قسمت پایانی جلسه قبل از ظهر مراسم عمامه گذاری طلاب جامعة المصطفی العالمیه اسلام آباد ب با حضور شیخ محسن علی نجفی انجام شد و طلاب، ملبّس  به لباس مقدس روحانیت شدند.

حافظ محمد صفوان که سابقه تبلیغ  سی و پنج ساله در بزرگ‌ترین نهاد تبلیغی جهان  "تبلیغی جماعت" دارد و به سه قاره جهان به منظور تبلیغ  دین سفر کرده است، گفت: لازم است که مبلّغ با نگاه مهربانی  به مخاطب نگاه کند و از مخاطب تنفر نداشته  باشد و به   باور های مخاطب حمله نکند و مقدسات مخاطب را مستقیما مورد نقد قرار ندهد.

وی در ادامه مراحل تبلیغ  و روش تبلیغ ، "تبلیغی جماعت" را توضیح داد و گفت:  هر عضو هر ماه حد اقل  سه روز برای تبلیغ  صرف می کند  و آغاز  تبلیغ  اجتماعی "تبلیغی جماعت"  از جاهایی آغاز شد  که مورد اجتماع چند نفربوده است مثل  درخت های  سایه دار که افراد زیرآن جمع می شدند و مساجد که محل اجتماع مردم بوده است و همچنین ایستگاه  های قطار و ترمینال ها و اماکن عمومی و غیره.

در بخش بعدی برنامه به مبلّغین برتر لوح تقدیر اهداء شد و همچنین  طلاب ممتاز جامعةالمصطفی  العالمیه واحد برادران اسلام آباد جوائزی دریافت کردند.

دربخش پایانی مدیر ارتباطات وامور بین الملل نمایندگی المصطفی درپاکستان حجةالاسلام والمسلمین انیس الحسنین از مهمانان گرامی و طلاب  و اساتید مجدداً تشکر و قدردانی کردند و کمبودهای موجود در بخش تبلیغ  و نیاز مندیها  را بیان کردند و به جمع  بندی  پرداختند و برنامه  با دعای  ظهور  امام زمان(ع) پایان یافت.

 

منبع: حوزه نیوز