۱۳۹۷/۱۱/۲۸
۸:۱۱ ب٫ظ

نخستین همایش بین‌المللی اعجاز علمی قرآن با حضور صدها کارشناس از جهان اسلام در مسجد جامع «ام القری» بغداد، پایتخت عراق آغاز شد.

گردهمایی کارشناسان اعجاز علمی قرآن در بغداد

به گزارش الأمه:

 این همایش ۲۷ بهمن ماه به همت اداره اوقاف اهل تسنن عراق و با حضور صدها تن از علما و کارشناسان اعجاز علمی قرآن در بغداد برگزار شده است و تا دو روز ادامه دارد.

شیخ عکرمه صبری، مفتی قدس، شیخ محمد وسام، نماینده الازهر، زغلول نجار، از کارشناسان برجسته اعجاز علمی قرآن و شیخ عبدالفتاح مورو، نایب رئیس پارلمان تونس از حاضران در این همایش هستند.

مهدی العلاق، نماینده نخست وزیر عراق طی سخنانی در همایش بغداد که با شعار «تجلی قرآن در عصر دانش» برگزار شده است، اظهار کرد: قرآن، کتابی است که در آن دستورات زندگی فردی و اجتماعی آمده است. امروز صدها نفر از علما در این همایش گرد هم آمده‌اند که شایسته تقدیر است.

حضور هیئتی از ایران

هیئتی از کشورمان نیز به منظور شرکت در این همایش به همت مرکز بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به بغداد اعزام شده‌اند و محمد کریمی، استاد دانشگاه امام صادق(ع) و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه کشو‌ر از اعضای این هیئت هستند.

اعجاز قرآنی در علوم پزشكى، علوم كيهان شناسى، علوم زمين و درياشناسى و اعجاز قرآن در علوم انسانى و علوم طبيعى از موضواعات مورد بررسی در اين همايش اعلام شده است.

گردهمایی صدها کارشناس اعجاز علمی قرآن در بغدادهیئت ایرانی در کنار شرکت‌کنندگان همایش

گردهمایی صدها کارشناس اعجاز علمی قرآن در بغداد
منبع: ایکنا