۱۳۹۷/۰۶/۱۵
۲:۰۹ ب٫ظ

کمیته عالی جشنواره غدیر برنامه های خود را در هفتمین سال این جشنواره اعلام کرد که شامل افتتاح نمایشگاه کتاب و تصاویر، کنفرانس بررسی اندیشه امام علی (ع) و تکریم ناشران است.

گزارشی از فعالیت های هفتمین جشنواره غدیر در نجف اشرف

به گزارش الأمه:

کمیته عالی جشنواره غدیر برنامه های خود را در هفتمین سال این جشنواره اعلام کرد.

فائق الشمری عضو کمیته جشنواره گفت: در روز اول، افتتاحیه جشنواره در صحن حرم امیر المؤمنین (ع) با حضور اقشار مختلف برگزار می شود که در آن یوسف الشیخ راضی تولیت آستان مقدس علوی و سید علاء الموسوی رئیس دیوان وقف شیعی عراق سخنرانی می کنند.

وی افزود: روز دوم شاهد افتتاح نمایشگاه "اشیاء قیمتی، نسخه های خطی و اسناد" خواهد بود و این نمایشگاه شامل مجموعه آثار قیمتی است که از طرف پادشگاهان، رؤسا و شخصیت های اسلامی به زیارت حرم امیر المؤمنین (ع) مشرف شده اند، به آستان علوی هدیه شده است.

افتتاح نمایشگاه کتاب، گُل، تصاویر و تولیدات بانوان

الشمری تاکید کرد: در صبح روز دوم جشنواره، نمایشگاه کتاب با مشارکت ناشران عتبات مقدس و اماکن زیارتی و همچنین نمایشگاه گل و تصاویر فوتوگرافیک و نمایشگاه تولیدات بانوان در صحن امام حسین (ع) افتتاح می شود.

وی اشاره کرد: پرچم حرم امیر المؤمنین (ع) همزمان در دانشگاه های عراق مثل: دانشگاه کوفه، واسط، میسان و ذی قار و همچنین در شهر بصره برافراشته می شود.

شعر خوانی در خصوص غدیر و تجدید بیعت با امیر المؤمنین(ع)

عضو کمیته جشنواره تصریح کرد: در شب همان روز، شاعران اشعار خود را که مرتبط با عید غدیر و سالروز تجدید بیعت با امیر المؤمنین (ع) است می خوانند و گروه تواشیح آستان مقدس علوی و دار القرآن الکریم سرود خود را اجرا می کنند.

بررسی اندیشه امام علی(ع) و موضع گیری انسانی ایشان

الشمری ادامه داد: روز سوم جشنواره با یک کنفرانس فرهنگی آغاز می شود که در آن اندیشه امیر المؤمنین (ع) و برخی از موضع گیری های انسانی جاویدان آن امام مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

تکریم ناشران شرکت کننده در نمایشگاه کتاب و اهالی رسانه

وی در پایان گفت: این جشنواره با سخنرانی رئیس کمیته عالی جشنواره و تکریم ناشران شرکت کننده در نمایشگاه کتاب، اهالی رسانه که این جشنواره را پوشش دادند و کارکنان آستان مقدس علوی به کار خود پایان می دهد.

 

منبع: حوزه نیوز