۱۳۹۷/۰۱/۲۸
۱۲:۴۳ ب٫ظ

او می گوید: می خواهند نسل ما را از بین ببرند. می خواهند انتقام از مذهب ما بگیرند. همه می دانند که اگر این گونه ادامه دهند، تا کمتر از یک سال دیگر، شیعه ای در بحرین زنده نخواهد ماند/ در فاطمیه، پلیس در حالی که جوانان را می زد، می گفت: الان بگو «اشهد ان علی ولی الله»؛ الان بگو: فاط

گزارش میدانی از بحرین سعودی زده و آخرین وضعیت شاعره انقلاب

سرویس بین الملل ـ سانسور خبری رخدادهای بحرین، به گونه ای است که به باور خبرنگاران، کمتر از 10 درصد اخبار ناآرامی های این کشور منتشر می شود.

خبرنگاران رسانه های بین المللی، شاهد محدودیت های شدیدی از نظر فرستادن خبر و تصویر از رخدادهای بحرین هستند؛ این محدودیت ها بیشتر از سوی نیروهای امنیتی «سپرجزیره»، به ویژه عربستان سعودی، اعمال می شود و این گونه است که شیعیان مظلوم بحرین در سانسور شدید خبری، در آتش ستم وهابی های آل سعود و آل خلیفه بحرین می سوزند.

یک منبع محلی از بحرین در تماس با خبرنگار «تابناک» به همراه تأکید بر این موضوع گفت: از روز سه شنبه گذشته، نیروهای امنیتی بحرین، به روحانیون شیعه مساجد منامه اعلام کرده اند که از حضور در نماز جمعه و از بیرون آمدن از خانه های خود نیز خودداری کنند. حمله شبانه به خانه های شیعیان در منامه، تقریبا کار هر شب افراد مجهول الهویه ای است که با سر و روی پوشیده به خانه های شیعیان هجوم برده و پس از چپاول اموال، به ضرب و شتم کودکان و ربودن مردان و جوانان اقدام می کنند.

این منبع افزود: حضور نیروهای امنیتی بنگلادشی که در درگیری های چند روز گذشته به وفور دیده می شوند، مردم بحرین را شوکه کرده است؛ جالب اینکه این افراد، تابعیت بحرینی گرفته اند و از آنجا که شکل و شمایل و چهره ای شبیه به مردم بومی بحرین دارند، دولت این کشور با استخدام این افراد و دادن تابعیت بحرینی از این نیروهای مزدور برای سرکوب مردم استفاده می کند.

در همین حال، خبرگزاری ها گزارش داده اند: از سه هفته گذشته در مناطقی از پاکستان و بنگلادش، اعلامیه هایی به در و دیوار شهرهای بزرگ چسبانده شده که جوانان را برای فرستادن به بحرین دعوت به کار کرده است.

این گزارش می افزاید: خانم بحرینی که خود را عراقی الاصل و همسر یکی از شیعیان ربوده شده بحرینی معرفی می کند، به خبرنگار ما می گوید: «می خواهند شیعیان را نابود کنند. می خواهند نسل ما را از بین ببرند. می خواهند انتقام از مذهب ما بگیرند. همه می دانند که اگر این گونه ادامه دهند، تا کمتر از یک سال دیگر، شیعه ای در بحرین زنده نخواهد ماند. من به چشم خود دیدم که در مراسم فاطمیه ـ که هر سال در بحرین و در مناطق شیعه نشین برگزار می شود ـ پلیس در حالی که جوانان را می زد، می گفت: الان بگو: «اشهد ان علی ولی الله». الان بگو: فاطمه(س) شهید شده». الان بگو: وهابی ها کافرند و الان بگو: ... ».

این خانم، بریده یکی از روزنامه های عربی را نشان داده و می گوید: این فرمان سلمان بن عبدالعزیز است که به سربازان خود می گوید: قیام کنندگان علیه خادم الحرمین کافرند؛ پس آنها را مستقیم با تیر هدف قرار دهید. هر کس علیه حاکم اسلام قیام کند، مستحق مرگ است و باید او را نابود کنید و من پاسخ خون او را خواهم داد».

اکنون من از مسلمانان می پرسم، اگر اکنون وقت جهاد نیست، پس زمان آن چه وقت است؟ هم اکنون جان و مال و آبروی شیعیان بحرین در معرض خطر است و کودکان ما با دیدن پلیس وحشت زده می شوند.

این گزارش می افزاید: در همین حال، «هادی الموسوی»، عضو فراکسیون مستعفی جمعیت اسلامی «الوفاق» بحرین به «العالم» گفت: رژیم بحرین تاکنون 35 مسجد از جمله دو مسجد اهل سنت را به بهانه نداشتن مجوز تخریب کرده است؛ اما باید تأکید کنم که همه این مساجد دارای آب و برق دولتی هستند و این بدان معناست که دولت برای دادن انشعاب آب و برق به این مساجد، مجوز صادر کرده و آنها را پیشتر به رسمیت شناخته است.

اما خبر دیگری که این روزها با نگرانی از سوی انقلابیون بحرینی دنبال می شود، وضعیت «آیات القرمزی»، دوشیزه و شاعره بیست ساله بحرینی است که در میدان لؤلؤه، اشعار حماسی و انقلابی خوانده بود و به دست نیروهای نظامی بحرین بازداشت و زندانی شد.

در روزهای گذشته، اخباری مبنی بر شکنجه و آزار و اذیت این شاعره در محافل بحرین و رسانه های منطقه منتشر شد و برخی منابع خبری، روز پنجشنبه، خبر شهادت او را منتشر کردند.

«القرمزی» در شعری که در جمع تحصن کنندگان میدان شهدا (اللولو) خواند، از سیاست های دولت بحرین انتقاد و شیخ «خلیفه بن سلمان آل خلیفه»، نخست وزیر این کشور رامستقیم هجو کرد.

«آیات القرمزی» پس از خواندن اشعاری در نکوهش آل‏ خلیفه در میدان لؤلؤه منامه، بارها نامه‏ها و ایمیل‏های تهدیدآمیز دریافت کرد، تا اینکه در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) مزدوران حکومت بحرین، با حمایت نیروهای آل سعود، دو بار به منزل شاعره جوان بحرینی یورش بردند. مزدوران پس از ناکامی در دستگیری آیات، خانواده و بستگان وی را تهدید کردند که محل اختفای آیات قرمزی را به آنها بگویند، وگرنه خانه را بر سرشان خراب خواهند کرد.

مادر «آیات قرمزی» می‏ گوید: پس از حمله پلیس، ما اطلاعی از مخفیگاه دخترم نداشتیم؛ بنابراین، برای یافتن وی جستجو کردیم. پلیس هم می‏گفت، اطلاعی از وی ندارد و نیروهای امنیتی آل خلیفه کوشیدند ما را مجبور کنند، روی یک ورقه بنویسیم که آیات قرمزی ناپدید شده، در حالی که آیات از سوی مزدوران دژخیم بازداشت شده و تحت شکنجه و آزار قرار داشت.

گفته می شود: نیروهای امنیتی رژیم بحرین، بامداد چهارشنبه، سی ام مارس پس از حمله به خانه آیات القرمزی، او را در خانه پیدا نکردند. به همین سبب، به دانشگاه بحرین یورش بردند و وی را که دانشجوی این دانشگاه است، در همانجا دستگیر کردند.

در همین میان، نزدیک پنج روز پیش، شخص ناشناسی با خانواده آیات تماس گرفت و اعلام کرد که وی به کما رفته و در بیمارستان ارتش بستری است. پس از این تماس، پزشکان بیمارستان ارتش نیز تأیید کردند که «آیات القرمزی» پس از شکنجه و تجاوزهای پیاپی، به کما رفته است.

اما منابع بحرینی نزدیک به انقلابیون، روز جمعه، تأکید کردند: رژیم حاکم بر این کشور با انتشار شایعاتی، مبنی بر شهادت آیات القرمزی، شاعره مبارز، برای حذف فیزیکی او زمینه سازی می کند.

روز جمعه، عضو مرکز حقوق بشر بحرین در گفت وگو با «العالم» تأکید کرد: «آیات القرمزی» شاعره مبارز این کشور که در زندان رژیم بود، هنوز زنده است.

«عباس العمران» اظهار داشت: من در تماسی که با برادر «آیات» در منامه داشتم، از این موضوع مطمئن شدم.

به گفته وی، برادر آیات تأکید کرد: رژیم حاکم، خبرهایی درباره شهادت وی شایع می کند تا زمینه قتل او را در زندان فراهم کند.

 

زمان انتشار : 1390-02-03