۱۳۹۸/۰۸/۲۳
۸:۰۸ ق٫ظ

محقق، پژوهشگر و عالم دینی کشور نیجریه، گفت‌و گو را بهترین راه تقریب بین مذاهب و ادیان دانست و خواستار برقراری فضای گفت‌وگوی بین علما و پیروان ادیان مختلف شد.

محقق و عالم دینی نیجریه‌ای:

گفت‌و گو بهترین راه تقریب بین مذاهب و ادیان است

به گزارش الأمه:

عبدالقادر محمد بلو روز چهارشنبه در نشست گفت‌وگوی ادیان و مذاهب و معرفی برگزیدگان پنجمین همایش بین‌المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی در پژوهشگاه صفوی اردبیل، ترویج فرهنگ همزیستی را از جمله آثار گفت‌وگوی بین ادیان ذکر کرد و ادامه داد: گفت‎وگو و مناظره ابزاری برای ایجاد همدلی در جامعه و زمینه‌ساز صلح جهانی است.

وی با اشاره به اهمیت گفت‌وگو در دین اسلام، مناظره و گفت‌وگو را از روش‌های مهم برای پاسخگویی به شبهات و ابطال افکار انحرافی برشمرد و افزود: مناظره در رشد عقل و علوم در جامعه نقش محوری دارد و باعث کاهش اختلافات می‌شود.

این پژوهشگر حوزه ادیان کشور نیجریه همچنین تقریب بین مذاهب و ادیان را از جمله دستاوردهای گفت‌وگوی دینی عنوان کرد و گفت: جهان امروز بیش از هر چیزی به گفت‌وگو نیاز دارد.

وی خواستار استفاده از روش‌های جدید برای گفت‎وگوی بین ادیان شد و اضافه کرد: با برپایی مناظرات و گفت‌وگوهای دینی، فضای فهم متقابل از دین فراهم شده و صلح و دوستی جای کینه و نفرت را می‌گیرد.

تقریب بین مذاهب و ادیان است" href="https://img9.irna.ir/d/r2/2019/11/13/3/156758458.jpg" data-fancybox="gallery">

به گزارش ایرنا، نشست گفت‌وگوی ادیان و مذاهب در پژوهشگاه صفوی اردبیل برگزار شد و در این گردهمایی، برگزیدگان پنجمین دوره همایش بین‎المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی با حضور نمایندگان ادیان و مذاهب تجلیل شدند.

در این آیین هشت نفر به عنوان برگزیدگان ارائه‌دهندگان مقاله به پنجمین دوره همایش بین‎المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی و یک نفر نیز به عنوان صاحب مقاله بخش ویژه مورد تجلیل قرار گرفتند.

مقالات برگزیده این همایش روز گذشته در محل دانشگاه فرهنگیان شهر اردبیل توسط ارائه‌دهندگان قرائت و عرضه شد.

در حاشیه این همایش، کتاب نقش عشق حاوی مقالات برگزیده چهارمین دوره همایش بین‎المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی اردبیل رونمایی شد.

 

منبع: ایرنا