۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۷:۲۵ ب٫ظ

دادگاهي در بلژيك گوگل را به علت نقض كپي رايت توليدكنندگان محتوا از طريق سرويس اخبار خود محكوم كرد.

گوگل در بلژیک هم محکوم شد

به نقل از آي دي جي، رسيدگي به اين پرونده از سال 2007 آغاز شده و با كش و قوس هاي فراوان تا به امروز ادامه يافته بود. در آن زمان دادگاه حكم داده بود موسسه Copiepresse كه روزنامه هايي را به زبان هاي فرانسه و آلماني در بلژيك منتشر مي كند قرباني نقض كپي رايت توسط سرويس اخبار گوگل است.

گوگل محتويات مربوط به Copiepresse را از سرويس اخبار و فهرست خود پاك كرد و تقاضاي فرجام خواهي نمود. اما در نهايت و بعد از يك فرايند قضايي طولاني محكوم شد.

حال اين شرايط موجب اعتراض گوگل شده كه معتقد است با اين وضعيت گردش اطلاعات در اينترنت دچار اختلال مي شود و مقابله با سرويس هاي خبري اينترنت به بهانه نقض كپي رايت پيشرفت فناوري هاي نوظهور اطلاع رساني را مختل مي كند.

پيش بيني مي شود با محكوميت نهايي گوگل در دادگاه، روزنامه ها و نشريات ديگري هم كه نسبت به انتشار بدون اجازه محتواي توليد شده خود توسط اين شركت در سايت ها و سرويس هاي وابسته اعتراض دارند شكايت هاي تازه اي را مطرح كنند.

گوگل در مقابل معتقد است با انتشار سر خطر اخبار سايت هاي خبري و روزنامه ها سالانه 4 ميليارد كاربر را به سايت هاي آنها سرازير مي كند و اتهام نقض كپي رايت از طريق سرويس اخبار گوگل ناعادلانه و ناصحيح است.

به گفته گوگل مديران روزنامه ها اگر به اين رويه اعتراض دارند مي توانند تمهيدات فني لازم را براي عدم انتشار اخبار مربوط به خود در سرويس اخبار گوگل اتخاذ كنند.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01