۱۳۹۸/۰۷/۰۲
۸:۵۶ ق٫ظ

کمیته برگزارکننده مسابقات ملی قرآن «شیخ جاسم» قطر از آغاز نام‌نویسی برای بیست و ششمین دوره این مسابقات از ۲۱ مهرماه جاری خبر داد و اعلام کرد: مرحله نخست رقابت‌ها از ۲۵ آبان آغاز می‌شود.

۲۵ آبان؛ آغاز مرحله نخست مسابقات ملی قرآنی قطر

به گزارش الأمه:

کمیته برگزارکننده بیست و ششمین دوره مسابقات ملی قرآن «شیخ جاسم بن محمد بن ثانی»، که از سوی وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر برگزار می‌شود، اعلام کرد: نام‌نویسی برای رشته حفظ کل قرآن کریم از ۱۳ اکتبر (۲۱ مهرماه) آغاز می‌شود و تا ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) ادامه خواهد داشت.

این کمیته در بیانیه‌ای توضیح داد: آزمون مرحله نخست رشته حفظ کل قرآن کریم از ۱۶ تا ۲۱ نوامبر (۲۵ تا ۳۰ آبان) برگزار خواهد شد و آزمون مرحله دوم این رشته نیز در روزهای ۲۳ و ۲۴ نوامبر (۲ و ۳ آذر) و آزمون نهایی در روزهای ۲۵ و ۲۶ نوامبر (۵ و ۶ آذرماه) برگزار می‌شود. مراسم اختتامیه این مسابقات و تجلیل از برگزیدگان آن در اوایل ماه دسامبر آینده برگزار خواهد شد.

کمیته برگزارکننده این مسابقات برای شرکت‌کنندگان در رشته حفظ کل قرآن کریم شرایطی را اعلام کرده است که عبارت‌اند از: شهروند یا مقیم قطر بودن، ارائه تصویری از کارت هویت و ارائه یک عکس جدید برای مردان.

این کمیته در بیانیه خود آورده است که رشته حفظ کل قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان شامل سه گروه می‌شود: ‌۱- گروه شهروندان قطری که در حفظ کل قرآن کریم همراه با ترتیل و تجوید آزمون خواهند داد. ۲- گروه حافظان خاص مقیم قطر که شامل ائمه جمعه، مؤذنان و معلمان قرآن کریم و یا قاریان معروف و افرادی هستند که در گذشته در یکی از مسابقات بین‌المللی شرکت کرده یا برنده شده‌اند. این گروه در رشته حفظ کل قرآن کریم همراه با ترتیل و تجوید به اضافه حفظ معانی واژگان جزء ۲۹ قرآن کریم را آزمون خواهند داد. ۳- سایر حافظان مقیم قطر شامل تمام حافظانی است که شرایط خاص گروه دوم را ندارند. از این گروه نیز در رشته حفظ کل قرآن همراه با ترتیل و تجوید آزمون گرفته خواهد شد.

 

منبع: ایکنا