۱۳۹۷/۱۱/۰۹
۶:۰۷ ب٫ظ

با شروع سال ۲۰۲۲ پروژهٔ تکمیل ساخت ۶۰۰ سینما در ۱۰ شهر بزرگ سعودی تکمیل خواهد شد.

۶۰۰ سالن سینما تا ۲۰۲۲ در سعودی ساخته می شود

به گزارش الأمه:

شرکت «فاکس سینما» که وابسته به مجموعه ماجد الفطیم است متولی اجرای این پروژه با مبلغی حدود ۵۳۳٫۳ میلیون دلار است.

محمد الهاشمی مدیر منطقه‌ای مجموعه ماجد الفطیم در سعودی در گفتگو با «الشرق الاوسط» عنوان کرد سرمایه‌گذاری این مجموعه در سعودی ۴٫۲ میلیارد دلار است که ۵۳۳٫۳ میلیون دلار آن در بخش سرگرمی، سینما و خدمات پشتیبانی هزینه می‌شود.
وی افزود: این مجموعه در حال ساخت ۶۰۰ سینما تا سال ۲۰۲۲ است و در حال حاضر ۴ سینما در ریاض پارک وجود دارد. ۱۲ عدد دیگر فردا (دوشنبه) در «رد سی مول» در غرب جده افتتاح می‌شود و ۱۸ عدد دیگر در بهار ۲۰۱۹ افتتاح خواهد شد به اضافه اینکه سینماهایی در تبوک، الشرقیه و طائف نیز تأسیس خواهد شد.
وی حجم این پروژه‌ها را در اندازه پروژه‌های دبی عنوان کرد که برخی از آنها گولد، برخی وی آی پی و برخی دیگر استاندارد است. همچنین برخی سالن‌ها به کودکان اختصاص داده خواهد شد.
وی در خصوص فیلم‌هایی که در این سینماها پخش خواهد شد گفت: فیلم‌های جدید بازار جهان، فیلم‌های عربی همزمان با دبی و فیلم‌های هندی و پاکستانی در سینماهای سعودی پخش خواهد شد.
وی همچنین بر قرارداد بستن با شرکت‌های توزیع کنندهٔ جهانی از جمله «فاکس قرن بیستم» و پخش فیلم‌های هندی و پاکستانی تأکید کرد.
وی ضمن تأکید بر پیاده‌سازی تجارب ۱۹ ساله در سعودی و ارائه کیفیت، هدف مجموعه الفطیم را توسعه و واردشدن به تمام مول‌ها و مناطقی که قابلیت تأسیس سینما در آن وجود دارد و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان سعودی از طریق آموزش و به‌کارگیری آنها در این عرصه دانست.

 

منبع: شرق الاوسط