۱۳۹۷/۱۱/۲۵
۵:۴۳ ب٫ظ

۴ فیلم سعودی در ۶۹مین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین شرکت کردند. فعالیت‌های این جشنواره از روز گذشته آغاز و تا ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) ادامه می‌یابد.

۹ سعودی در میان ۱۰۰ فیلم‌ساز تأثیرگذار در جهان عرب

به گزارش الأمه:

این در حالی است که «مرکز سینمای عربی» از حضور ۹ سعودی در بین ۱۰۰ فیلم‌ساز تأثیرگذار در صنعت سینمای عربی خبر داد، این امر نشان‌دهنده توسعه و پیشرفت صنعت سینما در سعودی است.

فیلم‌های حاضر در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین عبارتند از: «زندگی رنگارنگ» به کارگردانی عبد الرحمن صندوقچی، «آواز قو» به کارگردانی هنا العمیر، «جابر» به کارگردانی عبد الرحمن الجندل و «قبول» به کارگردانی ساره المنیف.

فیلم‌های سعودی روز چهارشنبه آینده در سالن مخصوص اکران می‌شوند. این برنامه ضمن فعالیت‌های بازار فیلم اروپاست که در کنار فعالیت‌های رسمی جشنواره برگزار می‌شود.

«مرکز سینمای عربی» که در آمستردام ثبت شده و سینمای عربی را ترویج می‌دهد، در لیست ۱۰۰ نفره خود اسامی تعدادی سعودی که در غنی‌سازی سینمای سعودی و جهان عرب مؤثر هستند را ذکر کرد که برخی از این اسامی عبارتند از: شاهزاده الولید بن طلال مالک مجموعه «روتانا»، ترکی الشبانه وزیر اطلاعات و مدیر اجرایی سابق «روتانا».

صنعت سینما در سعودی پس از اعلام برنامه خود برای افتتاح ۳۵۰ سالن سینما بر اساس بالاترین معیارها، شاهد پیشرفت قابل توجهی بوده‌است. در سال ۲۰۳۰ بیش از ۲۵۰۰ سینما در مناطق مختلف سعودی وجود خواهد داشت، علاوه بر این شرکت جهانی «فاکس» اولین سینما در جده را افتتاح می‌کند.

گفتنی است «مرکز سینمای عربی» که پنجمین سال تأسیس خود را جشن می‌گیرد، از آغاز جشنواره عربی در شهر پراگ چک برای معرفی جنبه‌های مختلف فرهنگ عربی در کل جهان، خبر داد. فعالیت این جشنواره بر صنعت سینما و تلویزیون تمرکز دارد و به همه جوانب فرهنگی، هنری و محتوای خلاقانه می‌پردازد.

 

منبع: شرق الاوسط