۱۳۹۷/۱۱/۱۱
۱۲:۱۴ ب٫ظ

مشاعل حمود الشبیب پژوهشگر زن سعودی موفق به ابتکار روشی شد که به وسیلهٔ آن می‌توان کتاب‌های درسی را با ریتم موسیقی تدریس کرد.

​پژوهشگر زن سعودی موفق به تدریس با روشی مبتنی بر موسیقی شد

به گزارش الأمه:

این روش روی دانش‌آموزان موفق عمل کرد و باعث آسان شدن درس‌ها، تشویق دانش‌آموزان به فراگیری دانش و افزایش قدرت درک آنها شد.
مشاعل روش خود را در یکی از مهدکودک‌های ریاض آزمایش کرد و نتایج آن حاکی از تأثیر ریتم موسیقی بر سرعت یادگیری کودکان بود به خصوص که سرودها یکی از علاقمندی‌های کودکان است و کودک از طریق مشارکت با همکلاسی‌هایش در خواندن شعر احساس می‌کند عنصری مؤثر است.
سرودها همچنین وسیله‌ای مناسب برای بهبود مناطقی از مغز است که با یادگیری و آموزش در ارتباط است و به کودکان خجالتی و منزوی کمک می‌کند تا وارد تعامل، گفتگو و بحث شوند.
همچنین سرودهای همراه با موسیقی باعث بهبود سخنوری و ادای مخارج حروف در کودکان شده و رشد ذوق ریتمی ملودی کلامی، گوش دادن و آداب آن را در آنها افزایش می‌دهد.
جالب اینجاست که عشق کودکان به سرود از سال‌های اولیهٔ زندگی آنها شروع می‌شود به طوری که به تکرار آهنگ‌ها می‌پردازند به خصوص آهنگ‌هایی که برای گروه سنی آنها و با جملاتی کوتاه ساخته شده‌است.
گفتنی است مشاعل حمود الشبیب در سال ۲۰۱۴ مدرک دکترای خود را گرفت و پایان نامهٔ وی تحت عنوان «تأثیر برنامهٔ یکپارچهٔ آهنگ‌های همراه با ریتم در رشد گفتاری و سخنوری و کسب مفاهیم اساسی برای کودکان مهدکودک‌ها در پادشاهی عربی سعودی» است.
پایان نامهٔ وی پیش از تأسیس سازمان سرگرمی است که در سال ۲۰۱۵ در سعودی تأسیس شد؛ و این پژوهشگر دکترای خود را از دانشگاه عین الشمس مصر هنگامی که تدریس موسیقی در سعودی ممنوع بود، گرفت.

 

منبع: شرق الاوسط