۱۳۹۷/۰۵/۲۷
۱۱:۰۹ ق٫ظ

در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب دمشق، ابوالفضل صالحی نیا رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پیرامون این نمایشگاه کتاب و مشارکت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آن با روزنامه تشرین مصاحبه ای انجام داد.

صالحی نیا در مصاحبه با روزنامه تشرین

مقاومت فرهنگی بر اندیشه تاریک تکفیری پیروز شده است

به گزارش الأمه به نقل از رایزنی فرهنگی ایران_دمشق:

آقای صالحی نیا در ابتدای این مصاحبه پیرامون وضعیت امسال نمایشگاه کتاب گفت : نمایشگاه کتاب مهمترین رویداد فرهنگی در هرکشوری است و خوشحالیم که نمایشگاه کتاب که نمایانگر وضعیت فرهنگی کشور می باشد در کتابخانه ملی اسد ، مجدداً برپا گردیده است . برگزاری این نمایشگاه نشان دهنده بهتر شدن وضعیت امنیتی در سوریه است.

همچنین برپایی این نمایشگاه بیانگر این واقعیت است که مقاومت فرهنگی در کنار انواع دیگر مقاومت بر اندیشه تاریک تکفیری که فرهنگ و تمدن را در سوریه هدف قرار داده بود ، پیروز شده است .

رایزن فرهنگی افزود : امسال در مقایسه با سال قبل ، شاهد افزایش تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه هستیم  و نشان می دهد که مردم سوریه بیشتر از گذشته احساس امنیت می کنند .

در رابطه مشارکت رایزنی در این نمایشگاه ، آقای صالحی نیا گفت: در راستای همراهی ما با سوریه در همه جوانب ، در این نمایشگاه نیز فعالانه حضور داریم و ما در غرفه رایزنی فرهنگی گزیده کتاب های انتشارتی های ایرانی مانند انتشارات بین المللی الهدی ، مجمع ناشران دفاع مقدس که به چاپ کتابهایی پیرامون خاطرات رزمندگان در جبهه ها اهتمام دارد و.... را عرضه کرده ایم .