۱۳۹۷/۰۱/۳۱
۱۲:۳۲ ب٫ظ

کارلوس صاحب: «کنفانی» بیش از آن که مرد جنگ و میدان باشد، مرد قناعت و اندیشه بود. به نظر من شخصیت او با اکثر سیاستمداران متفاوت است. او اهمیتی به القاب و عناوین نمی‌داد. به منصب و مسئولیت نمی‌اندیشید. البته «کنفانی» نیازی هم به لقب و عنوان نداشت. چرا که درخشش ویژه و کمیابی داشت که

اندیشه کنفانی متفاوت از دیگر مبارزان فلسطینی

به مناسبت چهلمین سال ترور «غسان کنفانی»، یکی از چهره‌های مقاومت فلسطینی به نام «کارلوس صاحب» در مصاحبه‌ای به اهمیت این شخص در زندگی خود اشاره کرد.

به نقل از سایت خبری المنار «کارلوس صاحب» با نگاهی به دهه هفتاد میلادی از خاطرات خود با «غسان کنفانی» سخن گفت و توضیح داد که «کنفانی» چگونه به او کمک کرد تا به صفوف مقاومت فلسطینی بپیوندد.

«کارلوس صاحب» پس از آن که از دانشگاه لومومبا در موسکو اخراج شد در سال 1970 به بیروت آمد تا از آن جا به اردن برود و به صفوف مقاومت فلسطینی بپیوندد. از آن جا که سفر به فلسطین نیاز به سفارش و توصیه از جانب فردی ذی‌نفوذ داشت، وی در مدت اقامت سه روزه خود در بیروت بنا به پیشنهاد برخی از دوستان لبنانی‌اش با روزنامه‌نگاری جوان و فلسطینی به نام «غسان کنفانی» دیدار کرد. «کنفانی» آن روزها در مجله هدف مشغول به کار بود و به محض آشنا شدن با «کارلوس» و اطلاع یافتن از خواسته وی نامه‌ای را با دست خط خود برای او نوشت تا بتواند هر چه سریعتر به جبهه مقاوت آزادی فلسطین بپیوندد.

«کارلوس» اینک پس از گذشت سال‌های متمادی از آن تاریخ «کنفانی» را شخصیتی روشنفکر و برجسته وصف می‌کند و در توضیح بیشتر این شخصیت می‌گوید: روزهای نخستین آشنایی من با «کنفانی» او به نظرم شخصیتی محافظه‌کار و بسیار خونسرد می‌آمد. باید بگویم که او بیش از آن که مرد جنگ و میدان باشد، مرد قناعت و اندیشه بود. به نظر من شخصیت او با اکثر سیاستمداران متفاوت است. او اهمیتی به القاب و عناوین نمی‌داد. به منصب و مسئولیت نمی‌اندیشید. البته «کنفانی» نیازی هم به لقب و عنوان نداشت. چرا که درخشش ویژه و کمیابی داشت که او را از دیگران متفاوت کرده بود.

«غسان کنفانی» نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور فلسطینی و یکی از اعضای جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بود. وی همچنین از نویسندگان توانای حوزه اجتماعی فلسطین و ادبیات داستانی عربی بشمار می‌رود که آثار تاثیرگذاری از خود به جا گذاشته است.

www1.almanar.com.lb/adetails.php

 

زمان اتنتشار : 1391-04-31